سه شنبه نوزدهم آذر 1398 

بازدید از فعالیت های تکثیر و پرورش ماهیان زینتی و زالوی طبی

دکتر بهمنی به همراه معاونین موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور از فعالیت های تکثیر و پرورش ماهیان زینتی و زالوی طبی شهرستانهای اراک، خنداب، محلات و فراهان بازدید کرد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 1836 مرتبه | 1 نظر
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، گفتنی است قبل از انجام این بازدیدها دکتر بهمنی در جلسه ای با مهندس نجفی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی و آقای اکبری مدیر شیلات و آبزیان استان راهکارهای توسعه تحقیقات ماهیان زینتی در استان را بررسی و مقرر گردید برنامه ریزی لازم برای انجام این‌ مهم در اسرع وقت در حوزه آموزش و انجام طرح های تحقیقاتی انجام گردد.لازم به یادآوری است که در این بازدیدها علاوه بر مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های مورد نظر فرمانداران این شهرستان نیز، دکتر بهمنی و معاونین ایشان را همراهی نمودند.
در ادامه دکتر بهمنی در بازدید از مجتمع کشت و صنعت محمد آباد گفت : این مجتمع یکی از ظرفیت ها و پتانسیل های ارزنده ای است که در زمینه تولید و تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در استان مرکزی وجود دارد. وی افزود: علیرغم تحریم ها و فشارهای اقتصادی صادرات خوبی در سال گذشته و امسال به کشورهای همسایه مثل  عراق، آذربایجان، ترکیه، افغانستان و ارمنستان داشتیم. رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با بیان اینکه حدود 58 گونه ماهی زینتی در این مجتمع در حال تکثیر است، گفت: از ۲۵۰ میلیون قطعه ماهی زینتی که در سال ۹۷ در کشور تولید شد حدود ۲ و نیم میلیون به خارج از کشور صادر شد که بیش از ۹۰ درصد آن مربوط به استان مرکزی بود بهمنی با توجه به اینکه یکی از اهداف و برنامه‌های تحقیقات شیلات ، حمایت از اشتغال و فعالیت‌های تولیدی خرد در زمینه آبزیان و به طور شاخص ماهیان زینتی است، گفت: به دنبال این هستیم که همچون گذشته در زمینه آموزش‌های مرتبط با تولیدات خرد در مشاغل روستایی و خانگی در ارتباط ماهیان زینتی با کمک سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت شیلات استان مرکزی در آینده نزدیک این فعالیت‌ها را ادامه دهیم.
 
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code
پرسش
موافقم 0
مخالفم 0
مریم سودی   (چهارشنبه 20 آذر 1398)
با عرض سلام و احترام لطفا راهنمایی بفرمایید، تخلیص آنزیمهای زالو در مراکز شما انجام می شود؟ در صورت آنجام شدن بفرمایید، چطور می توان با بخش مذکور ارتباط برقرار کرد.