به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی کشور، جلسه کارگروه پدافند غیرعامل شهرستان تنکابن با حضور نمایند‌گان ادارات و سازمان‌های دولتی شهرستان تنکابن و شهرهای خرم‌آباد، شیرود و نشتارود، در مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی تنکابن برگزار گردید. در ابتدای جلسه سرکار خانم دکتر لشگری سرپرست مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی، ضمن خوش آمدگویی و ارائه گزارش مختصری از روند اجرای طرح کلان تولید ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان SPF و معرفی دستاوردهای آن به عنوان یکی از طرح های پدافند‌ غیرعامل در سطح کشور که به منظور ایجاد امنیت زیستی و جلوگیری از بیوتروریسم در حوضه شیلات و محیط زیست اجرا گردیده پیشنهاداتی را ارائه نمودند. سپس دبیر کارگروه پدافند غیرعامل شهرستان تنکابن توضیحاتی در خصوص انجام مصوبات جلسات گذشته بیان و هریک از اعضای کارگروه  از عملکرد اداره خود در زمینه اجرای پدافند غیرعامل توضیحاتی ارائه نمودند که مهمترین مصوبات جلسه به شرح ذیل می باشد:
- مکاتبه با نیروی انتظامی شهرستان تنکابن جهت کنترل ورود و خروج و مجوز بهداشتی ماشین‌های حمل ماهی و تخم چشم زده به منظور پیشگیری و کنترل بیماری.
- جلوگیری از ورود شیرابه زباله‌های شهرستان تنکابن به رودخانه چشمه کیله با توجه به قرار داشتن کلیه چاه‌های آب شرب شهرستان در مجاورت این رودخانه و حفاظت از اکوسیستم آن با نصب دستگاه‌های امحاء زباله
- دعوت از خانم دکتر لشگری جهت حضور در میز خدمت مستقر در مصلی نماز جمعه شهرستان تنکابن
- انجام تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از تکثیر حلزون‌های سیبی شکل به عنوان آفت محیط زیست
- مکاتبه با شهرداری تنکابن به منظور ساماندهی سگ‌های بلاصاحب با توجه در اختیار گذاشتن زمین توسط شهرداری نشتارود
- اعلام مکان امن توسط ادارات شهرستان تنکابن جهت بهره برداری در زمان بحران و اضطراری
- مکاتبه با رئیس آموزش و پرورش شهرستان تنکابن جهت انجام تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزا
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code