به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، با اتمام فاز نخست طرح کلان ملی فناوری تولید قزل آلای رنگین کمان عاری از عوامل بیماری زای خاص، مقرر گردید فاز دوم آن، با همکاری بخش خصوصی آغاز و دانش فنی تولید قزل آلای عاری از بیماری به سرمایه گذاران واگذار شود. به همین منظور در تاریخ 11 خرداد 1399 جلسه ای با حضور دکتر بهمنی رییس موسسه، دکتر حافظیه معاون پژوهش و فناوری، دکتر سپهداری مجری طرح، خانم دکتر لشکری رئیس مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی-تنکابن، دکتر فلاح استاندار سابق استان مازندران و مهندس سعیدی به عنوان متقاضی سرمایه گذاری به منظور تبیین چگونگی مشارکت برگزار گردید.
در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد فاز نخست طرح و اهداف ملی آن در راستای تامین کیفی بخشی از نیاز کشور به تخم چشم زده ماهی قزل آلای رنگین کمان، توضیحاتی در خصوص چگونگی اجرای فاز دوم از طرف مجری طرح، ارائه و به سوالات مطرح شده از طرف بخش خصوصی، پاسخ داده شد.
دکتر بهمنی، ضمن اشاره به موفقیت های به دست آمده در فاز نخست و نیز بازدید دکتر ستاری، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از مرکز تنکابن، گفت: از میان جمعیت های موجود قزل آلا در کشور، تعداد 8 جمعیت انتخاب و بعد از تلاقی بین آنها 51 فامیلی حاصل شد که جمعیت های به دست آمده همگی شناسنامه دار بوده و از سلامت بالا برخوردار هستند. جمعیت جدید حاصل دارای هویت ژنتیکی مشخص بوده و می توان آن را مانند ارقام بذر یا نهال، به ثبت رساند.
وی افزود: کار تحقیقاتی و پژوهش های مربوط به این پروژه، توسط محققان موسسه در مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی تنکابن، انجام شده و دانش فنی آن در پایان طرح، آمادگی واگذاری به بخش خصوصی را خواهد داشت.
در پایان، مهندس سعیدی، ضمن قدردانی از محققان موسسه، آمادگی خود را برای مشارکت در اجرای فاز دوم پروژه و راه اندازی واحد صنعتی مربوطه، اعلام نمود.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code