به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، در این جلسه دکتر بهمنی، با بیان اینکه بحث پرورش ماهی در قفس، یکی از مباحث اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: از آنجا که موسسه از تجربه، دانش فنی و نیروهای متخصص برخوردار است، می تواند در راستای توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس و با همکاری بخش خصوصی، در سطح ملی گام های موثری بردارد.
به گفته وی، هم محققان علوم شیلاتی و هم شرکت پرورش ماهی در قفس نیکسا، در صدد پاسخگویی به برخی از مهمترین ضروریات صنعت پرورش آبزیان دریایی به ویژه پرورش ماهی در قفس هستند و این امر، زمینه های همکاری بین دو طرف را به هم پیوند می دهد.
مهندس یوسفی، مدیرعامل شرکت نیکسا در ادامه گفت: این شرکت، برای همکاری با محققان عرصه شیلات، آمادگی کامل دارد و امکانات خود را تا حصول نتایج کاربردی، در اختیار پژوهشگران خواهد گذاشت.
وی تاکید کرد: موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، می تواند در 4 موضوع اصلی و مهم، یاریگر بخش خصوصی و در نهایت، جهش تولید در صنعت پرورش ماهی در قفس باشد که مباحث پایش استقرار قفس ها در کف بستر، فولینگ، پرورش صبیتی و تهیه غذای زنده از مهمترین این مباحث هستند.
در ادامه دکتر بهمنی، بر لزوم همکاری دوجانبه موسسه با بخش خصوصی، تاکید و همکاری های پژوهشی، آموزشی و ترویجی، ایجاد فرصت های مطالعاتی و ارائه مشاوره را از فعالیت های اثرگذار محققان علوم شیلاتی دانست.
ایجاد بانک ژن زنده از ماهیان دریایی با قابلیت پرورش ماهی در قفس تا مولدسازی، استفاده از امکانات موسسه برای انجام پژوهش های تحقیقاتی، شناسایی فولینگ و انجام پروژه های مدیریتی، پایش اکولوژیک جهت مدیریت قفس های پرورشی، ترویج یافته های پژوهشی در مزرعه و برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز، از مهمترین سرفصل های همکاری موسسه با شرکت نیکسا است.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code