به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، دکتر محمود بهمنی، در برنامه زنده رویش در شبکه آموزش سیما،  ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و گرامیداشت هفته دولت، گفت: موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با قدمت بیش از 100 سال و برخورداری از 11 پژوهشکده و مرکز، یکی از قدیمی ترین مجموعه های بدنه وزارت جهاد کشاورزی است. 
وی، افزود: هدف اصلی موسسه، تولید دانش فنی است که در کنار بخش های اجرایی به منظور امنیت غذایی و اشتغال از طریق تولید دانش فناورانه و فعالیت های قابل ترویج، مجموعه ای اثربخش در عرصه شیلات و آبزیان محسوب می شود.
دکتر بهمنی، با اشاره به برخی از دستاوردهای موسسه در یک سال اخیر، عنوان کرد: دستیابی به بیوتکنیک تکثیر و پرورش انواع گونه های آبزیان در شمال و جنوب کشور، تامین بچه ماهی مورد نیاز برای پرورش در قفس، تولید بچه ماهی آزاد، بچه ماهی سوف ، تکثیر و پرورش شانک، صبیتی وگونه های ارزشمندی در ایستگاه بندر امام خمینی(ره) از مهمترین پروژه های محققان علوم شیلاتی محسوب می شود. 
این مقام مسئول اضافه کرد: انعقاد تفاهم نامه با بزرگترین مجموعه پرورش ماهی در قفس، به منظور پیشبرد فعالیت های مربوط به این عرصه، تولید کیت تشخیص بیماری لکه سفید میگو، تلاش برای تولید واکسن آبزیان با همکاری سازمان شیلات ایران، سازمان دامپزشکی و موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی از دیگر مواردی است که می توان به آن اشاره کرد.
رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، اظهار کرد: همچنین تهیه مولدین عاری از بیماری برای پرورش دهندگان میگو از پروژه های اثرگذار شیلات محسوب می شود که گامی مهم در راستای توسعه صنعت شیلات به شمار می رود.
به گفته وی، امروز از تولید بیوسیلاژ رونمایی صورت گرفت که این محصول، جایگزین پودر ماهی و غذای مهمی برای ماهی محسوب می شود. در مراسم رونمایی از این دستاورد، عقد تفاهم نامه با بخش خصوصی فعال نیزمنعقد گردید. 
دکتر بهمنی با اشاره به طرح یاوران تولید، افزود: در قالب نظام نوین ترویج، بیش از 15 وبینار تخصصی از طرف موسسه، با هدف انتقال یافته های قابل ترویج در استان ها برگزار شد. 
دکتر خون میرزایی، معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران نیز در پایان گفت: بومی شدن دانش فنی تولید جلبک، تولید صدف خوراکی و...  از دیگر مواردی است که توسط موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به انجام رسیده است.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code