به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، دکتر بهمنی رییس موسسه، دکتر قائدنیا معاونت برنامه ریزی و پشتیبانی موسسه به همراه دکتر اژدری رییس مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار در راستای تحقق سیاست های توسعه شیلاتی و بررسی ظرفیت های علمی و اجرایی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، در تحقیق و توسعه سواحل مکران دیدارهای متعددی با مسئولان شهرستان چابهار برگزار کردند. 
دکتر بهمنی، در دیدار با مهندس شهلی بر، مدیر کل شیلات استان سیستان و بلوچستان ضمن اعلام همراهی و همکاری در اجرای پروژه های شیلاتی که منجر به توسعه صنعت آبزی پروری و صیادی در منطقه مکران و ایجاد اشتغال پایدار می شود، بر ادامه این روند تاکید کرد. مهندس شهلی بر، ضمن تشکر و قدردانی از پیگیری و اجرای پروژه های تحقیقاتی مرکز که به توسعه و پیشرفت منطقه کمک می کند خواستار توجه بیشتر ستاد موسسه به این مرکز از نظر تامین نیروی انسانی و ارتقای جایگاه مرکز به پژوهشکده با توجه به طرح توسعه سواحل مکران شد و افزود: شیلات و تحقیقات شیلات به عنوان بازوهای اصلی اجرایی طرح توسعه در منطقه می هستند.
در ادامه معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار در دیدار با دکتر بهمنی، خواستار بازنگری در قوانین مربوط به صید کشتی های ترالر در منطقه گردید و همچنین خواستار نگاه ویژه به مرکز تحقیقات شیلات چابهار به علت اهمیت و ظرفیت های شیلاتی سواحل مکران شد. وی همچنین تقویت نیروی انسانی و همکاری و هم افزایی مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور با دستگاه های اجرایی شهرستان جهت شکوفایی بیشتر منطقه را پیشنهاد داد.
دکتر بهمنی نیز با توجه به نتایج پروژه ها در سایر مراکز جنوب کشور، طرح توسعه و پرورش صدف خوراکی را برای منطقه پیشنهاد داد که مورد استقبال فرماندار قرار گرفت.
وی در ادامه این دیدارها درجلسه ای با دبیر ستاد توسعه مکران بیان کرد: بخش شیلات جایگاه ویژه و اولویت اول منطقه در توسعه است و در جهت تدوین سند توسعه شیلاتی مکران باید نقش پر رنگی برای تحقیقات شیلات و آبزیان در نظر گرفته شود. 
همچنین در جلسه با فرماندار کنارک با دکتر بهمنی، ایشان ضمن خیر مقدم دغدغه جامعه صیادی منطقه که بیش از 80 درصد جمعیت این شهرستان را تشکیل می دهند را وجود شناورهای ترالر در منطقه دانست که سبب آسیب به ذخایر و تهدید جدی اشتغال در منطقه است. 
این مقام مسئول، به ضرورت ارتقای مرکز تحقیقات چابهار به پژوهشکده و ارائه دوره های کوتاه مدت به صیادان توسط این مرکز و جانمایی استقرار زیستگاه های مصنوعی برای گونه های با ارزش تاکید کرد.
دکتر بهمنی، در ادامه با توجه به اهمیت سواحل مکران و تاکید مقام معظم رهبری بر ایفای نقش موثر در طرح ملی توسعه مکران، آمادگی موسسه تحقیقات شیلات با 102 سال سابقه تحقیقاتی در این زمینه را جهت دریافت نظرات و دغدغه های مردم و مسئولان برای ظهور ظرفیت های پنهان این منطقه اعلام کرد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code