به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، دکتر بهمنی در دیدار با نمایندگان تعاونی های صیادی ضمن استماع نظرات و دغدغه های جامعه صیادی، به ارائه پیشنهادها و فعالیت های موسسه در خصوص توسعه برنامه های صید و صیادی پرداخت.
وی، ضمن قدردانی از زحمات جامعه صیادی و معرفی فعالیت های علمی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی اعلام آمادگی موسسه تحقیقات شیلات جهت برگزاری دوره های آموزشی مختلف مربوط به جامعه صیادی را اعلام کرد. دکتر بهمنی، نقطه نظراتی را در ارتباط با وضعیت صید ذخایر و ضرورت همکاری همه دست اندرکاران شیلاتی اعم از اتحادیه صیادان، تعاونی های صیادی، صیادان، اداره کل شیلات و تحقیقات برای بهره برداری پایدار از منابع ماهی گیری بیان کرد.
وی در ادامه، خواستار تعیین اولویت های جامعه صیادی در قالب نظام نوین شیلاتی شد. وی پیشنهاد تشکیل اتاق فکر در مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور و تشکیل کار گروه های مرتبط و تنظیم یک چهارچوب مدون را ارائه و بیان کرد: نمایندگان صیادان موجود در این کارگروه باید نماینده تمامی جامعه صیادی باشند و همچنین تیم هایی از طرف شیلات و موسسه تحقیقات شیلات در این اتاق فکر شرکت داشته باشند تا بتوانند به هدف نهایی که همان تنظیم برنامه نوین صید و صیادی است، برسند. 
در ادامه، مروج شیلاتی روش صید نوین لانگ لاین، را ارایه داد و مقرر گردید مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور، مقدمات اجرای یک دوره ترویجی توسط ایشان برای جامعه صیادی جنوب کشور را  ضمن هماهنگی با معاونت ترویج موسسه به صورت وبینار برنامه ریزی و اطلاع رسانی کند. 
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code