پنج شنبه سوم مهر 1399 

برگزاری جلسه مشترک پژوهشگاه های وابسته به دستگاه های اجرایی با معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری

نشست پژوهشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی با معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، در راستای گسترش همکاری‌های مشترک، در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 990 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، پیرو درخواست دکتررحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از پژوهشگاه صنعت نفت مبنی بر تشکیل پیش جلسه مجمع روسای پژوهشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی، چهارشنبه دوم مهر ۱۳۹۹، این جلسه با حضور دکتر محمود بهمنی، رئیس موسسه برگزار شد.
دکتر رحیمی، با تاکید بر ضرورت تشکیل مجمع و به پیشنهاد ایشان، عنوان کرد: این مجمع، می تواند به عنوان یک کارگروه، در هم‌افزایی دستگاه‌های پژوهشی بخش‌های اجرایی و دانشگاه‌ها نقش آفرین باشد. وی همچنین تدوین برنامه‌های آینده‌نگاری و متناسب با آن معماری پژوهشگاه‌ها و موسسات پژوهشی در پاسخگویی موضوعات امروز و آتی کشور را در این خصوص برشمرد.
در ادامه جلسه، بر اساس رای گیری انجام شده در دو مرحله، تشکیل مجمع، به اتفاق آراء به تصویب رسید و دکتر توفیقی به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردید.
مقرر شد مدعوین منتخب مدعو و حاضر در جلسه به عنوان اعضای هیات موسس مجمع در نظر گرفته شوند.
در ادامه دکتر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت از اعضای هیات موسس مجمع خواست تا اطلاعات شناسنامه ای مجموعه متبوع خود را به دبیرخانه مجمع ارسال کنند.
وی همچنین پرداختن به مسائل روز و آینده‌نگاری را از اقدامات مهمی دانست که اعضای مجموعه های تحقیقاتی می‌توانند در راستای اقدامات مشترک به آن بپردازند و مقرر شد دستور کار پیشنهادی توسط پژوهشگاه‌ها و موسسات تنظیم و ارائه و اصلاح آیین نامه‌ها و حتی رشته های تحصیلی تخصصی نیز در دستور کار قرار گیرد.
ضرورت تشکیل منظم این نشست‌ها و انتخاب نام و دبیر مجمع، از مهم‌ترین مسائلی بود که در این جلسه به آن پرداخته و به تصویب رسید. در پایان، مقرر شد جلسات مجمع به صورت ماهیانه و مستمر برگزار شود. مهمترین ماموریت مجمع، حل مشکلات مشترک و بررسی اصلاح ساختار و معماری سازمانی پژوهشگاه‌ها است.
گفتنی است از بدنه وزارت جهاد کشاورزی، تنها رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به این مجموعه مشترک دعوت شده است.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code