شنبه پنجم مهر 1399 

سخنرانی محقق مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی کشور در دومین کنفرانس بین المللی اقیانوس شناسی غرب آسیا

دکتر میثم عرفانی، محقق مرکز در دومین کنفرانس بین المللی اقیانوس شناسی غرب آسیا (RCOWA2020) به صورت مجازی برگزار گردید، مقاله خودرا به صورت سخنرانی ارائه نمودند
اخبار مهم سایت | بازدید: 977 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی کشور- تنکابن، دکتر میثم عرفانی، محقق این مرکز در دومین کنفرانس بین المللی اقیانوس شناسی غرب آسیا ( RCOWA2020 ) با حضور متخصصان، پژوهشگران و دانشجویان علوم دریایی و شیلاتی از کشورهای مختلف به صورت مجازی برگزار گردید شرکت و مقاله خود با عنوان " (Annelida: Oligochaeta) species from Cheshmehkileh and Sardabrood estuaries in the South Caspian Sea, Iran " را به صورت سخنرانی ارائه نمود. در این سخنرانی اعلام گردید که:
کرم‌های کم‌تار آبزی یکی از مهمترین گروه‌های درشت بی‌مهره‌گان کفزی در اکوسیستم‌های آبی می باشند و منبع غذایی بسیار مهمی برای ماهیان و سایر آبزیان به شمار می‌روند. کرم‌های کم‌تار Nais  elinguis و Nais variabilis در زیستگاه‌های آب‌شیرین و لب‌شور بسیار متداول و دارای پراکنش جهانی می‌باشند. این گونه‌ها در هنگام بررسی لیمنولوژیکی رودخانه و مصب چشمه‌کیله تنکابن و سردآبرود چالوس در امتداد سواحل ایرانی دریای خزر که قبلاً از فون آب شیرین ایران و سواحل جنوبی دریای خزر گزارش نشده بود یافت گردیدند. این گونه‌ها برای اولین بار در ایران گزارش می‌شوند و فهرست ناچیز کم‌تاران ( Oligochaeta ) آبزی ایران را تا 25 گونه، خانواده Naididae را تا 13 گونه و جنس Nais را تا 4 گونه ارتقا می‌دهند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code