چهارشنبه نهم مهر 1399 

انتقال تجربیات ترویجی به موسسه تحقیقات بین المللی تاس ماهیان دریای خزر

در پی توافقات صورت گرفته، انتقال تجربیات ترویجی از موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به موسسه تحقیقات بین المللی تاس ماهیان دریای خزر، امروز چهارشنبه 9 مهر ماه 1399 صورت گرفت.
اخبار مهم سایت | بازدید: 967 مرتبه | 1 نظر
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، بنا به درخواست موسسه تحقیقات بین المللی تاس ماهیان دریای خزر، مبنی بر انتقال تجربیات ترویجی، دکتر حسین زاده صحافی، معاون ترویج و انتقال یافته های علمی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، به این امر، مامور و طی یک دوره آموزشی با مدیران مجموعه تاس ماهیان، نسبت به انتقال تجربیات و راهکارهای ترویجی برای بروندادهای پژوهشی، اقدام کرد.
 در ابتدا دکتر شناور ضمن قدردانی از حضور دکتر حسین زاده خاطرنشان کرد: زحمات زیادی در حوزه صنعت ماهیان خاویاری کشیده می شود تا بتوانیم کیفیت و برند و رتبه خاویار ایران را حفظ کنیم و قطعا در این چهارچوب ترویج نقش موثری ایفا می کند تا در این  زمینه به جایگاه اصلی خود در دنیا برسیم.
سپس دکتر حسین زاده ضمن اشاره به گوشه ای از وظائف محققین معین، رسالت طرح یاوران تولید، نحوه ارتباط محققین با مروجین و کشاورزان و چگونگی حضور آنها در عرصه های مختلف تولید، خواستار اعزام تیم یاوران تولید به مزارع آبزی پروری ماهیان خاویاری براساس اولویت خدمت رسانی شد. زیرا این امر با انتقال دانش حاصل از  یافته های تحقیقاتی در مزارع مذکور تحول ایجاد می کند. معاون ترویج و انتقال یافته های علمی موسسه در ادامه افزود: باید شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های شیلاتی راه اندازی کنیم و دستاوردهای قابل تجاری سازی داشته باشیم تا دانش تولید محصول را تجاری کرده و بین ترویج و تجاری سازی ارتباط ایجاد کنیم. دکتر حسین زاده صحافی در سخنان خود رسالت اصلی این طرح را انسجام بخشی و تعامل بیشتر محققین و بهره برداران در راستای اثربخشی بیشتر فعالیت های کشاورزی عنوان کرد. 
بحث‌های مربوط به برگزاری هفته انتقال یافته ها، نحوه برگزاری روز مزرعه، برگزاری کارگاه های آموزشی ترویجی، برگزاری آموزش کارکنان پهنه و نشست‌های کارگروه های ترویجی با اتحادیه‌ها از مهمترین رئوسی است که دکتر حسین زاده در این دوره آموزشی عنوان کرد. همچنین آموزش نحوه تجاری‌سازی دستاوردهای علمی، از دیگر موارد مهمی است که در این دوره مطرح شد. در ادامه، ضمن پرسش و پاسخ، آگاه سازی و اطلاع‌رسانی در این خصوص به همکاران موسسه تحقیقات بین المللی تاس ماهیان دریای خزر، ارائه گردید. گفتنی است موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، آمادگی دارد تا تجربیات خود را در عرصه‌های مختلف پژوهشی و ترویجی با موسسات و مراکز تحقیقاتی مرتبط به اشتراک بگذارد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code
پرسش
موافقم 0
مخالفم 0
نعمت پیکران مانا   (دوشنبه 14 مهر 1399)
با تشکر از جناب آقای دکتر حسین زاده صحافی که با ارائه تجربیات خودشان در امر کارشناسان ترویج و محققیان طرح یاوران تولیدبسیار تاثیر گذار بودند