سه شنبه بیست و نهم مهر 1399 

بازدید از پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان_ بندرعباس

حجت الاسلام والمسلمین دکترعبادی زاده، نماینده ولی فقیه وامام جمعه بندرعباس از پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت ها و دستاوردهای پژوهشی بخش های مختلف پژوهشکده قرار گرفتند
اخبار مهم سایت | بازدید: 898 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان_ بندرعباس، جلسه پس از خیرمقدم توسط حاج آقا شرفی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، دکتر مرتضوی، رئیس پژوهشکده گزارش مبسوطی از عملکرد و برنامه های در دست اجرا را  بیان کردند. سپس دکتر عبادی زاده در جمع مدیران و محققین پژوهشکده به سیر تحول علم در جهان پرداختند و پیشرفت های بشر امروز را ناشی از تعادل بین علوم عقلی و تجربی دانستند. ایشان به اهمیت بهره مندی از دریا اشاره و خاطرنشان کردند از این ظرفیت خدادادی به مدد پژوهش های کاربردی می توان به نحو مطلوب استفاده کرد. وی به خلا ناشی از کم توجهی به رشته های دریایی در استان  اشاره و به ضرورت برنامه ریزی دانشگاه ها در رفع این مشکل نیز اشاره کردند و اظهار داشتند البته این خلا و کمبود توسط پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، که بررسی ها نشان می دهد در سطح کشور نیز حایز رتبه های برجسته ای است، به میزان زیادی جبران شده است. همچنین به رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه توسعه سواحل مکران اشاره و اظهار امیدواری کردند که به واسطه همجواری با دریا، مردم از برکات آن بهره مند گردند. یکی از مواردی که باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد آبزیان دریایی است، به گونه ای که در سطح جهانی بتوانیم نقش آفرینی کنیم و نتایج تحقیقات شیلاتی گرچه به نحو مطلوبی به بهره برداران شیلاتی و بخش کشاورزی منتقل می گردد ولی ضرورت دارد با سایر ارگان ها نیز هماهنگی صورت گرفته و دامنه فعالیت ها گسترش یابد. در پژوهشکده اکولوژی فعالیت های موثری انجام شده و گزارش خیلی خوبی که توسط دکتر مرتضوی ارایه شد جای تشکر دارد و باید بگویم از دستاوردهای ارایه شده و اقدامات در دست اجرا خیلی مشعوف شدم. ایشان گفتند بدلیل کارهای ارزشمند انجام شده، امروز در ذهنم ماندگار شد و چنانچه نیاز به رایزنی در راستای رفع مشکلات احتمالی داشته باشید در خدمت شما خواهم بود.
در این بازدید مهندس باقرزاده، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، حجت الاسلام والمسلمین شرفی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان، دکتر دریایی، مدیرکل شیلات هرمزگان، مدیران و محققین پژوهشکده حضور داشتند و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبادی زاده ضمن بازدید از بخش های تخصصی با کارشناسان و مجریان پروژه ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code