چهارشنبه بیست و هشتم آبان 1399 

دکتر حافظیه: کنگره تحقیقات شیلات و آبزیان، بستر همکاری های مشترک بین المللی است

رئیس کمیته علمی چهارمین کنگره بین المللی تحقیقات شیلات و آبزیان، این رویداد را بستری برای همکاری های مشترک کشورها در حوزه پژوهش، معرفی کرد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 984 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، رئیس کمیته علمی چهارمین کنگره بین المللی تحقیقات شیلات و آبزیان، در سخنرانی خود به صورت مجازی، عنوان کرد: امید می رود که این رویداد، بستری برای توسعه همکاری های مشترک بین کشورهای مختلف در زمینه تحقیقات، به ویژه پژوهش های حوزه شیلات و آبزیان فراهم کند تا خروجی آن به ارتقای سطح آبزی پروری و صیادی بینجامد.
دکتر حافظیه، افزود: اولین کنگره در کشور بوسنی و هرزگوین برگزار شد؛ دومین و سومین رویداد نیز در کشور ترکیه اتفاق افتاد و اکنون چهارمین کنگره، در کشور ایران برگزار می شود. البته سال آینده نیز استان کردستان، میزبان پنجمین رویداد خواهد بود.
به گفته وی، این کنگره با همکاری موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، دانشگاه علوم پزشکی ایران، انجمن علمی ماهیان زینتی و جمعی از دانشگاهیان و دست اندرکاران حوزه شیلات، کار خود را آغاز می کند.
این مقام مسئول، در ارتباط با مباحث 19 گانه کنگره، عنوان کرد: ذخایر آبزیان، بحث تغییر اقلیم، آبزی پروری گونه ها، سیستم های پرورشی مانند آکواپونیک، حوزه های فیزیولوژی و مولدین آبزیان، حوزه تغذیه، بخش اصلاح نژاد، بهداشت و بیماری ها، فرآوری آبزیان، بازار و بازاریابی، نانوتکنولوژی و موضوع اثر کوئید 19 بر آبزی پروری، از مهمترین مباحثی است که توسط محققان ایرانی و خارجی مطرح می شود.
دکتر حافظیه، در مورد سخنرانان کلیدی، بیان کرد: متخصصانی از کشورهای آلمان، استرالیا و سنگاپور، در این کنگره سخنرانی کرده و در ارتباط با جوانب مختلف شیلاتی، مطالب ارزشمندی را بیان می کنند.
وی تاکید کرد: تمام مقاله هایی که پس از ارسال از طرف محققان، به دبیرخانه کنگره، توسط داوران مورد تایید قرار گرفته است، در ژورنال های معتبر به چاپ خواهد رسید.
دکتر حافظیه اضافه کرد: برگزاری 14 کارگاه آموزشی با زبان فارسی و 4 کارگاه آموزشی با زبان انگلیسی، از دیگر مواردی است که در این رویداد، انجام می گیرد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code