به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، دکتر رفیعی پور مشاوروزیرو مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا در چهارمین کنگره بین المللی تحقیقات آبزیان که به صورت وبینار برگزار گردید در بخش سخنرانان کلیدی به موضوعاتی چون توسعه آبزی پروری پایدار، حفظ محیط زیست، کیفیت و بهداشت آبزیان و نیز پایش مستمر و سرمایه گذاری صنعت آبزی پروری تاکید داشت.
وی اظهار کرد: تا سال ۲۰۵۰ جمعیت کره زمین به ۹/۶ میلیارد نفر می رسد و تامین غذای این جمعیت، دانشمندان را به مباحثی چون افزایش تولید غذا، افزایش کیفی آن و همچنین کاهش پسماند و ضایعات به دلیل محدودیت زمین و آب سوق داده است.
دکتر رفیعی پور، در ادامه به ویژگی های منحصر به فرد این صنعت و طیف وسیع گونه های پرورشی اشاره داشت و گفت: برآورد شده تا سال 2030 تولید آبزیان به ۱۸۶ میلیون تن برسد و این سبب می شود نگرانی های زیادی درخصوص اثرات آن روی محیط زیست و اکولوژی منابع آبی گذاشته و بیماری های جدیدی نیز وجود داشته باشد.
مشاور وزیر و مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا در پایان، به بحث باقیمانده آنتی بیوتیک ها و آفت کش ها و باقیمانده آن در خروجی مزارع آبزی پروری و آلودگی رودخانه ها و دریاچه ها ناشی از آن نیز اشاره نمود.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code