به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، سومین کارگاه آموزشی به مناسبت هفته پژوهش، با تدریس دکتر عباس حسنی نیا از مرکز تحقیقات و آموزش منابع طبیعی استان گیلان ، با عنوان روش های نوین فیکس آبزیان به همت موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور از ساعت 15 الی 16:30 در روز دوشنبه 10 آذرماه، برگزار شد.
یکی از روش های مهم نگهداری آبزیان برای مدت طولانی جهت شناسایی گونه ها فیکس کردن آنها در محلول های نگهدارنده نظیر الکل و فرمالین است. در این کارگاه موارد مهمی از قبیل مقدار درصد مواد نگهدارنده، مدت زمان نگهداری، چگونگی جمع آوری نمونه ها، آماده سازی نمونه به روش زنده و غیرزنده و مسائلی از این دست، مطرح و توسط مدرس کارگاه به صورت مبسوط، تشریح شد.
نکات مهمی که در جمع آوری نمونه ها باید رعایت کرد، اندازه گیری نمونه ها، قرار دادن نمونه ها در حمام فرمالین، آماده سازی نمونه ها جهت انتقال به آکواریوم و روش فیکس سخت پوستان از دیگر مواردی بود که مدرس این کارگاه به توضیح آنها پرداخت.
گفتنی است فردا کارگاه کاربرد هورمون ها و داروها در تکثیر ماهیان با تدریس دکتر همایون حسین زاده صحافی، عضو هیات علمی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، برگزار می شود.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code