به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، در ابتدای این جلسه که به صورت وبیناری برگزار شد، دکتر حسین زاده، معاون ترویج و انتقال یافته های علمی موسسه، ضمن معرفی دستاوردهای محققان علوم شیلاتی و تجربه 102 ساله این مجموعه در عرصه های مختلف شیلاتی، گفت: محققان این موسسه توانسته اند دانش فنی بیش از 40 محصول فناورانه در بخش فرآوری آبزیان را تولید کنند که آماده واگذاری به بخش خصوصی است. همچنین فعالیت در بیش از 50 منبع آبی جهت پتانسیل یابی آبزی پروری، از دیگر افتخاراتی است که با علم و دانش محققان، میسر شده است.
در ادامه دکتر شریف روحانی، مشاور رئیس موسسه، عنوان کرد: با توجه به مشکلات عدیده ای که به خاطر تغییر اقلیم، تولید گازهای گلخانه ای، کمبود منابع آبی و لزوم تامین پروتئین سالم وجود دارد، طبق اسناد بالادستی، رویکرد آینده تولیدات دامی باید با تاکید بر توسعه تولیدات شیلاتی باشد. این موضوع ظرفیت عظیمی را برای همکاری های مشترک بین دو مجموعه فراهم می کند.
سپس دکتر راعی، مدیرعامل شرکت هلدینگ مزارع نوین ایرانیان، ضمن تاکید بر لزوم همکاری با محققان علوم شیلاتی، فعالیت های شرکت متبوع خود را در زمینه های مختلف، معرفی و الزامات مورد نیاز برای گسترش و توسعه تولیدات شیلاتی در آن مجموعه را تشریح کرد.
وی تاکید کرد: قصد ما از احیای مباحث شیلاتی در هلدینگ مزارع نوین ایرانیان، برآورده کردن بخشی از نیاز بازار داخلی محصولات شیلاتی در آینده است. این هدف به مقصد نخواهد رسید مگر اینکه محققان علوم شیلاتی، ما را در این مسیر راهنمایی کنند.
دکتر حافظیه، معاون پژوهش و فناوری موسسه نیز ضمن استقبال از تعریف پروژه ها و عقد قراردادهای همکاری بین موسسه و هلدینگ، بیان کرد: محققان این موسسه، پروژه های کاربردی را در دستور کار خود قرار داده اند و بر همین مبنا از تعریف پروژه های بنیادی یا مقاله محور تا حد امکان پرهیز می کنند. بنابراین همکاری با شرکت هلدینگ مزارع نوین ایرانیان، مسیر تازه ای برای انجام پروژه های کاربردی خواهد بود.
در پایان، زمینه های همکاری بین دو مجموعه به شرح زیر تعریف و مقرر شد طی روزهای آتی، پیش نویس آن از طرف موسسه تنظیم شود:
انجام مطالعات امکان سنجی (فاز صفر) پرورش آبزیان در شهرستان درود و رودخانه ماربره (رودخانه ماربره یکی از سرچشمه های مهم رودخانه سزار در استان لرستان است که از بهم پیوستن رودهای الیگودرز و ازناز به وجود می آید)
افزایش بهره برداری در آب بندان های تحت پوشش هلدینگ در استان گلستان
ارائه خدمات مشاوره و انتقال دانش فنی در زمینه اصلاح و افزایش بهره وری دو خط تولید کنسرو تون ماهیان و واحد بسته بندی ماهیان
انتقال دانش فنی تولید انواع فرآورده های زیستی از ضایعات و زایدات خط تولید کنسرو و واحدهای بسته بندی
توانمند سازی نیروی انسانی هلدینگ در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی
همکاری در حوزه های پرورش میگو و تیلاپیا با توجه به الزامات محیط زیستی
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code