چهارشنبه بیست و پنجم فروردین 1400 

ترویج توسعه فراگیر و پایدار زنجیره ارزش تون ماهیان در دریای عمان

اجرای طرح ترویج توسعه فراگیر و پایدار زنجیره ارزش تون ماهیان در دریای عمان با حضور مهندس گلشنی، عضو هیات مدیره و رییس شرکت صید صنعتی منطقه آزاد چابهار، بحث و بررسی شد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 768 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، اجرای طرح  ترویج توسعه فراگیر و پایدار زنجیره ارزش تون ماهیان در دریای عمان با حضور مهندس گلشنی، عضو هیات مدیره و رییس شرکت صید صنعتی منطقه آزاد چابهار، روز چهارشنبه 25 فروردین ماه ساعت 10 الی 11 در سالن جلسات موسسه  بحث و بررسی شد.
در ابتدای جلسه دکتر تقوی، مشاور رییس موسسه، با خوشامدگویی به مهندس گلشنی و تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، مقدمه ای از چالش ها و مشکلات صید تون ماهیان در ایران را مطرح نمود. ایشان در ادامه دلایل اصلی بالا نبودن ارزش افزوده در زنجیره تولید تون ماهیان را روش صید نا مناسب، هندلینگ نامناسب ماهی بعد از صید، عدم دسترسی به بازار های منطقه ای و بین المللی، نبود زیر ساخت های لازم برای دسترسی به بازار های منطقه ای و بین المللی عنوان کرد.
در ادامه، برنامه اصلاح فرآیندها برای بالا بردن ارزش زنجیره تولید در صید تون ماهیان، اصلاح روش صید شامل معرفی و اقدامات مورد نیاز برای آماده سازی شناور الگو، عملیات آزمایشی صید با روش قلاب و هندلینگ توسط موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، آموزش و ترویج و برگزاری کارگاه های آموزشی برای ترویج روش صید با انواع قلاب و هندلینگ و حمل و نقل، ایجاد و فراهم کردن زیر ساخت ها و اجرای یک طرح حداقل سه ساله که به حفظ کیفیت ماهی، بالا رفتن ارزش صید انجام شده، دریافتی بیشتر صیاد از صید خود و پایین آمدن میزان ضایعات  منجر می شود پیشنهاد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
سپس مهندس گلشنی، در ادامه با ابراز خرسندی از تحقق این موضوع، کلیات طرح را تایید و خاطر نشان کرد: با همکاری سازمان شیلات ایران، منطقه آزاد چابهار، گمرک، سازمان بنادر و کشتیرانی، دامپزشکی و ستاد توسعه سواحل مکران و... می توان به تحقق این موضوع امیدوار بود.
دکتر بهمنی، در پایان ضمن تشکر از مهندس گلشنی، لزوم عقد قرارداد و تصویب اعتبار لازم و شروع هرچه زودتر کار را تاکید نمود و مقرر شد مفاد قرارداد به همراه مکاتبات لازم و گزارش در اسرع وقت تنظیم و برای دکتر کردی، رییس منطقه آزاد چابهار ارسال گردد.
گفتنی است در این جلسه، دکتر بهمنی، دکتر حافظیه، دکتر حسین زاده صحافی، دکتر تقوی، دکتر دوستدار و مهندس گلشنی حضور داشتند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code