به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، مرکز ملی فرآوری آبزیان واقع در انزلی، یکی از مراکز مهم تابعه موسسه است که می تواند در راستای فرهنگسازی برای افزایش مصرف آبزیان، نقش بسیار پررنگی داشته باشد. در همین راستا، موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، به منظور همکاری و مشارکت با بخش خصوصی در تولید انواع محصولات شیلاتی، قراردادی را با شرکت 21 بیضا منعقد کرد تا پس از سال ها مرکز ملی فرآوری آبزیان، مجددا به فعالیت خود برای رسیدن به اهداف تعیین شده، بپردازد.
در این جلسه، دکتر بهمنی، با اشاره به اهمیت و ضرورت وجود آن مرکز در انزلی، گفت: فعال شدن مجدد مرکز ملی فرآوری آبزیان، یکی از دغدغه های اصلی موسسه بوده و بدون شک، شرکت 21 بیضا می تواند در قالب این مشارکت، از چنین فرصتی بهره مند شود.
وی، افزود: با توجه به حضور نیروهای متخصص و باتجربه ای که در آن مرکز وجود دارد، شرکت 21 بیضا می تواند از این پتانسیل نیز استفاده کند. حتی می توان به صورت مشارکتی، نقشه راه آینده پژوهی آن مرکز را نیز ترسیم کرد.
دکتر بهمنی، عنوان کرد: علاوه بر اینها می شود موضوعاتی مانند ترویج مصرف آبزیان و آموزش در این زمینه را با همکاری دو طرفه پیش برد تا در جهت افزایش مصرف سرانه، امنیت غذایی و سلامت جامعه گامی موثر برداشت.
به گفته این مقام مسئول، در سال جاری، دو همایش با موضوع تون ماهیان در چابهار و میگو در بوشهر با همت محققان موسسه برگزار می شود که موضوعات فرآوری هم در آن مطرح خواهد شد. امید می رود در سال 1401 نیز همایشی تخصصی در زمینه فرآوری آبزیان و معرفی محصولات جدید به بازار مصرف، برگزار شود.
در ادامه آقای عبودی، نماینده شرکت 21 بیضا با بیان اینکه منافع آن شرکت به توسعه صنعت آبزی پروری گره خورده، گفت: بی شک بدون راهنمایی های محققان پرتلاش موسسه تحقیقات علوم شیلاتی، کوشش ما به نتیجه نمی رسد و اگر در گذشته نیز موفقیتی حاصل شده، همگی مرهون علم و دانش محققان موسسه است.
در پایان قرارداد مشارکت بین موسسه و شرکت 21 بیضا به امضا رسید.
گفتنی است در این جلسه، دکتر قائدنیا و آقای واحدی به صورت حضوری و دکتر جلیلی و مهندس تکریمی به صورت وبیناری شرکت کردند.  
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code
پرسش
موافقم 0
مخالفم 0
انوشه کوچکیان صبور   (شنبه 15 خرداد 1400)
جناب اقای دکتر بهمنی با ارزوی توفیق برای شما