به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، طرح کلان ارتقاء کمی و کیفی تولید ماهیان با حضور رییس، معاون پژوهش و فناوری، روسای بخش های تخصصی و رییس بخش هماهنگی امور پژوهشی، روز یکشنبه مورخ 23 خرداد 1400 ساعت 8 صبح در محل سالن جلسات موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور برگزار شد.
در ابتدای جلسه، دکتر حافظیه، با تاکید بر این نکته که کلیه پروژه های تحقیقاتی باید به طرح کلانی که به طور خاص برای موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در نظر گرفته شده مرتبط باشند، اشاره داشت وگفت: باید تعریف پروژه را از کانال طرح کلان پیش برد و با اختصاص یکسری اولویت ها و زمان بندی و پیش بینی اهداف کمی و کیفی، افق 5 ساله را پیش بینی کرد و از همکاری سایر موسسات و دستگاه ها نیز بهره جست.
دکتر بهمنی، رییس موسسه در ادامه با توضیح اینکه شاید نتوان مدل های مطالعاتی در شیلات را از نظر شرایط پرورش، اقلیم و... در بازه زمانی 5 ساله ارائه کرد، گفت: ما با این مشکل روبرو هستیم که در حال حاضر انجام پروژه های تحقیقاتی، مشکل بهره برداران را برطرف نکرده و بحث اثرگذاری و اثربخشی پروژه ها و چگونگی حل مشکلات کشور اعم ازخودکفایی، افزایش درآمد و... طبق سیاست هاس سازمان، باید به طور جدی در تعریف و انجام کارهای پژوهشی دنبال شود وموسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور هم باید با هم افزایی، همسویی و همگرایی به این سمت پیش برود.
وی در خصوص طرح های کلان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، افزود: طرح هایی از قبیل کاهش ضایعات و بهره گیری از زایدات در محصولات کشاورزی و طرح کلان ارتقاء بهره وری آب با مجری گری عضو هیات علمی موسسه فنی مهندسی کشاورزی، طرح کلان اثرگذاری تغییرات اقلیمی بر بخش کشاورزی و منابع طبیعی با انتخاب مجری از پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیز داری و همچنین طرح کلان شورورزی با مجری از مرکز تحقیقات شوری از جمله طرح هایی هستند که زیرطرح های موسسه می توانند در این مجموعه ها قرار گرفته و تعریف شوند. در واقع باید اجزای مختلف طرح دیده شود و هر طرح با توجه به مشخص کردن نتایجی که در گذشته انجام شده و وضعیت کنونی و اینکه در آینده چه دستاوردی را ارائه خواهد کرد، برنامه ریزی و تعریف گردد.
در ادامه، هر یک از روسای بخش های تخصصی آبزی پروری، بهداشت و بیماریهای آبزیان، بوم شناسی منابع آبی، بیولوژی و ارزیابی ذخایر آبزیان و زیست فناوری به ارائه نقطه نظرات تخصصی پرداختند.
مقرر شد بخش های تخصصی اولویت و اهداف را از این منظر تهیه و به معاونت پژوهش و فناوری ارائه دهند.
گفتنی است قرار است نشستی برای مجریان طرح های کلان در هفته اول تیرماه در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار و در خصوص چگونگی تعیین اولویت ها بحث و تبادل نظر صورت بگیرد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code