به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات آرتمیای کشور، دکتر شریف روحانی، قائم مقام موسسه، در تاریخ 27 تیرماه، از این مرکز بازدید کرد. در این راستا دکتر نکوئی فرد رئیس، مرکز : 13 پروژه تحقیقاتی خاتمه یافته و فروست دار و 2 پروژه در دست اجرا در سال جاری در زمینه آرتمیا و سایر آبزیان را از اهم فعالیت های مرکز دانست. 
وی افزود: مرکز تحقیقات آرتمیای کشور فعالیت های ارزشمندی در حوزه دانش فنی آرتمیا به خصوص ارزیابی ذخایر آرتمیا در دریاچه ارومیه و زیست فناوری و تولید محصولات تجاری انجام داده است و  با احداث پایلوت تولید سیست و بیومس آرتمیا در استان اصفهان در راستای توسعه این آبزی، اقدامات پژوهشی قابل توجهی در حال اجرا می باشد.
وی در ادامه گفت: در استان مرکزی طرح مکانیزاسیون مزارع دومنظوره پرورش قزل آلای رنگین کمان در دست اجراست و در جلسه مشترک با حضور همکاران مرکز، فعالیت های مرکز در بخش های مختلف توسط وی ایشان گردید. همچنین کارشناسان و محققین مرکز گزارشی از عملکرد مرکز در حوزه فعالیت های انجام شده ارائه دادند.
سپس دکتر شریف روحانی ، با ارج نهادن به اقدامات انجام شده، گفت: پایلوت تولید بیومس آرتمیا از طرح های اولویت دار این مرکز است که بایدمورد توجه قرار گیرد.وی در ادامه، از استخر های بانک ژن سیست آرتمیا و امکانات پرورش و آزمایشگاهی مرکز بازدید و رهنمودهای لازم در این خصوص را یادآوری نمود. در ادامه،به اولویت قراردادن تعریف پروژه هایی با اهداف کاربردی، ترویجی، تجاری و آموزشی اشاره شدکه لازمست محققین، این موضوع را به طور جدی مورد توجه قرار دهند.
دکتر شریف روحانی، افزود: لازمست جهت توسعه راهبردی، از نهاد های وابسته به ریاست جمهوری و ستادهای اجرایی تحقیقاتی استفاده لازم به عمل آید و این مرکز تدوین یک برنامه استرتژیک در راستای چشم انداز افق چند ساله را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.
در خاتمه ، ایشان با گروهی متشکل از محققین و رئیس مرکز، از دریاچه و شرایط محیطی و نحوه ارزیابی آن بازدید به عمل آوردند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code