به گزارش روابط عمومی پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی، رييس اداره حفاظت از محيط زيست شهرستان انزلي، از مسئولين شهرستان انزلي، جوامع محلي، امام جمعه شهرستان انزلي و پژوهشكده آبزي پروري آبهاي کشور، جهت بازدید و هم انديشي در خصوص چالش هاي موجود و راه هاي برون رفت در تالاب انزلي و نحوه گسترش سنبل آبي در تالاب انزلي در محل ايستگاه قلم گوده دعوت به عمل آورد.
در این بازدید رئیس پژوهشکده به همراه كارشناسان و متخصصين اكولوژي منابع آبي حضور داشتند. در ابتدا از مناطق مختلف تالاب و نحوه گسترش سنبل آبي بازدید صورت گرفت. سپس رييس اداره حفاظت از محيط زيست انزلي به بيان مشكلات موجود در تالاب انزلي پرداخت و اهم اين مشكلات شامل رسوبگذاري و كاهش عمق تالاب، ورود فاضلاب ها، رشد گياهان سنبل آبي و نيلوفر آبي برشمرد و خواستار عزم جدي مسئولان در موضوع لايروبي، برداشت گياه سنبل آبي، تصفيه فاضلاب ها و مديريت آبخيزداري در بالادست رودخانه هاي ورودي به تالاب شد.
دکتر محمد صیاد بورانی، رييس پژوهشكده آبزي پروري آبهاي داخلي كشور در جمع حاضرين به ابعاد مطالعات زيستي، پراكنش، نحوه رشد و توليد مثل اين گياه سنبل آبي پرداخت و خواستار عمليات اجرايي سريع در خصوص به كارگيري سه روش كنترل بيولوژيكي، شيميايي و مكانيكي شد و از نهادهاي مردمی خواست در اين موضوع به دستگاه هاي اجرايي كمك نمايند. وی به موضوع مشكلات موجود در تالاب و ورود ناچيز آب درياي خزر به اكثر مناطق تالاب انزلي اشاره كرد و خواستار عزم جدي و همكاري همه دستگاه ها در طرح احياي تالاب شد. این مقام مسئول همچنین آمادگي پژوهشكده براي همكاري در طرح هاي مطالعاتي احياي تالاب را اعلام كرد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code