سه شنبه سی ام شهریور 1400 

برگزاری دومین جلسه كارگروه كشاورزی و امنیت غذایی پدافند غیر عامل در انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری

دومین جلسه كارگروه كشاورزی و امنیت غذایی پدافند غیر عامل در انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری برگزار شد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 825 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری، دومین جلسه کارگروه کشاورزی و امنیت غذایی پدافند غیر عامل استان گیلان با هدف ارائه برنامه های شش ماهه دوم سال جاری، روز یکشنبه 27 شهریور 1400 با حضور ویشگایی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان، مهندس الماسی ریاست سازمان جهاد کشاورزی گیلان، دکتر شناور سرپرست انستیتو و سایر اعضای کارگروه در انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری برگزار گردید.
در ابتدای این نشست دکتر شناور رئیس انستیتو ضمن خوشامد گویی به اعضای کارگروه، گزارشی از عملکرد، وضعیت نیروی انسانی و همچنین اهداف و اولویت های کاری انستیتو ارائه کرد. ایشان با اشاره به وجود 175 مزرعه فعال در عرصه  تولید گوشت و خاویار ماهیان خاویاری در کشور خاطر نشان کرد با توجه به دستور کار وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر حمایت از تشکل و اتحادیه ها، در مهر ماه امسال اتحادیه بزرگ آبزی پروران ماهیان خاویاری به شکل رسمی آغاز به کار خواهد داشت و انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری به عنوان پشتیبان علمی و فنی این صنعت در ارتباط تنگاتنگ با اتحادیه در جهت رفع چالش های تولید می باشد. دکتر محسنی معاونت پژوهش و فناوری انستیتو نیز در این نشست طی گزارشی مجموعه ای از اقدامات انجام شده در شش ماهه دوم سال 1400، اهم پروژه ها و طرح های تحقیقاتی اجرا شده در انستیتو در راستای تحقق اهداف پدافند غیر عامل در صنعت آبزی پروری ماهیان خاویاری را برشمرد.
در ادامه هر یک از اعضای کارگروه نیز به تشریح مشکلات و چالش های زیربخش خود پرداختند و از ریاست کارگروه درخواست نمودند در جهت رفع موانع و مشکلات و تخصیص بودجه لازم به منظور تحقق اهداف پدافندی در زیربخش کشاورزی همکاری لازم را مبذول دارند. اعضای کارگروه کشاورزی و امنیت غذایی پدافند غیر عامل استان گیلان همچنین ضمن بحث و تبادل نظر در حوزه امنیت غذایی پروژه هایی مورد نظر خود را در حوزه پدافند غیر عامل ارائه کردند.
ویشگایی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و آرزوی توفیق برای جانبازان و خانواده های معظم شهدا خاطر نشان کرد: تشکیل این کارگروه بسیار مهم در استان گیلان می تواند در پیشبرد اهداف کشاورزی و امنیت غذایی بسیار موثر باشد. ایشان همچنین در خصوص تخصیص بودجه استانی برای این کارگروه ها قول مساعد داد و از مدیران حاضر در نشست درخواست نمود به منظور تسریع در تخصیص اعتبار لازم جهت اجرای پروژه های عنوان شده در کارگروه، طرح های مرتبط با موضوع پدافند حوزه خود را در اسرع وقت به اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان ارائه نمایند.
مهندس الماسی ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان، نیز در خصوص مشکلات پیش روی کشاورزی استان تصریح نمود: بیشترین ضریب خطر در حوزه کشاورزی را از سوی مخاطرات طبیعی داریم که یکی از دلایل لزوم توجه به مبحث  پدافند غیر عامل در حوزه کشاورزی در استان است. ایشان همچنین به ضرورت همگرایی بخش ها و حوزه های مختلف کشاورزی تاکید کرد و افزود: تحقق اهداف پدافند غیر عامل همکاری همه سازمان های اجرایی و تحقیقاتی استان را می طلبد.
در پایان پس از بحث و تبادل نظر و جمع بندی موضوعات مطروحه توسط اعضا، تصمیمات لازم اتخاذ گردید.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code