چهارشنبه هفنم مهر 1400 

برگزاری دوره آموزشی روش های حفظ کیفیت میگو جهت عرضه به بازار

دوره آموزشی با عنوان "روش های حفظ کیفیت میگو جهت عرضه به بازار" توسط آقای ذبیح اله بهمنی، عضو هیات علمی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان به صورت وبینار برگزار گردید.
اخبار مهم سایت | بازدید: 618 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان_ بندرعباس، دوره آموزشی با عنوان "روش های حفظ کیفیت میگو جهت عرضه به بازار" توسط آقای ذبیح اله بهمنی، عضو هیات علمی این پژوهشکده با حضور کارشناسان شاغل در پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، اداره کل شیلات هرمزگان و ادارات تابعه، جمع کثیری از صیادان و بهره برداران به صورت وبینار در شبکه آموزش کشاورزی مرکز هرمزگان برگزار گردید.
در این دوره آموزشی، در خصوص اهمیت میگو به عنوان یکی از منابع با ارزش غذایی و اقتصادی در جهان مطالبی ارائه شد. در ادامه گزارشی از آمار تولید و صید میگو طی سال های 95 تا 98 در استان هرمزگان ارائه گردید. دکتر بهمنی در خصوص زیست شناسی و دوره زندگی این سخت پوست و اهمیت غذایی آن به لحاظ دارا بودن عناصر معدنی (بویژه فسفر و آهن) اسیدهای چرب غیر اشباع، ویتامین ب12، ویتامین ب3 یا نیاسین، ویتامین د، سلنیوم و اسیدهای آمینه مطالبی را بیان نمودند. ایشان در ادامه در خصوص سابقه صید میگو در ایران و چگونگی صید، انواع میگو و صیدگاه های میگو در آبهای استان هرمزگان، آماده سازی میگو پس از صید، جداسازی، شستشو، سرد کردن، استفاده از حوض آب شور، نگهداری و حمل و نقل میگو در دریا تا رسیدن به ساحل مطالب کاربردی و مفیدی را بیان نمودند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code