چهارشنبه چهاردهم مهر 1400 

ارائه گزارش پیشرفت سایت الگویی مزارع پرورش ماهیان خاویاری در استان گیلان

انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری گزارش پیشرفت سایت الگویی مزارع پرورش ماهیان خاویاری در استان گیلان را به مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی كشور ارائه داد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 716 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری، روز سه شنبه 6 مهر 1400 معاون پژوهش و فناوری و رئیس اداره حوزه ریاست انستیتو، گزارش پیشرفت سایت الگویی مزارع پرورش ماهیان خاویاری را به صورت وبیناری برای مدیران مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور ارائه کردند.
در این وبینار که همزمان با ارائه گزارش سایر پژوهشکده ها و مراکز زیر مجموعه مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور برگزار گردید، دکتر محسنی معاون پژوهش و فناوری و انتقال یافته های انستیتو به ارائه پروپوزال سایت الگویی ارتقای مهارت های فنی در مزارع پرورش ماهیان خاویاری با تاکید بر مزارع پرورش ماهی در استان گیلان پرداخت. وی با اشاره به افزایش تعداد مزارع پروش ماهی در استان گیلان تصریح نمود: آبزی پروران ایرانی فعالیت های خود را به شدت توسعه داده اند و میزان تولید و تقاضا را مدیریت می کنند. ایشان با بیان اینکه کاهش هزینه ها و تولید محصولات با کیفیت و متنوع دو اقدام اساسی برای این صنعت است به جایگاه ایران در دنیا در زمینه تولید گوشت و خاویار اشاره و خاطر نشان کرد: عمده تولیدات حوزه خاویاری کشور در سه استان گیلان مازندران و گلستان انجام می گیرد.
معاون پژوهش و فناوری و انتقال یافته های انستیتو اقدامات عملیاتی و محوری انستیتو در راستای اجرایی شدن سایت الگویی را تشکیل تیم عملیاتی طرح در انستیتو، تشکیل کارگروه مشترک در استان گیلان، برگزاری جلسات ترویجی، تهیه رسانه های ترویجی، برگزاری برنامه انتقال یافته روز مزرعه، تهیه گزارش، عقد قرارداد و تفاهم نامه با بخش خصوصی مطالبی را عنوان کرد و افزود: هدف ما ارتقای سطح دانش، بینش و مهارت آبزی پروران ماهیان خاویاری به منظور افزایش سطح تولید در واحد سطح در کشور است و رسالت اصلی ما این است که مدیریت تغذیه و پرورش در مزارع هدف را افزایش دهیم تا هزینه های تولید کاهش یابد. دکتر محسنی همچنین به روش اجرای طرح اشاره و خاطر نشان کرد: عمده فعالیت ها در زمینه تغذیه، جیره غذایی، تراکم کشت و برگزاری دوره های آموزشی مدیریت تغذیه و مدیریت پرورش خواهد بود.
شایان ذکر است گروه های هدف طرح سایت الگویی مزارع پرورش ماهیان خاویاری شامل آبزی پروران ماهیان خاویاری، کارشناسان شیلاتی و امور ترویج سازمان جهاد کشاورزی بوده و این طرح با مشارکت سازمان شیلات ایران و موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور صورت می پذیرد. همچنین برای اجرای این طرح سه مزرعه در استان گیلان در نظر گرفته شده است.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code