چهارشنبه چهاردهم مهر 1400 

حمایت و پشتیبانی انستیتو از تولید كنندگان خاویاری

دکتر شناور ماسوله گفت: با توجه به جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه، حمایت و پشتیبانی از تولید كنندگان خاویاری از رسالت و اولویت های انستیتو است.
اخبار مهم سایت | بازدید: 777 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری، در راستای سیاست ها و خط مشی های وزارت جهاد کشاورزی و تاکید مقام عالی وزارت مبنی بر حمایت از اتحادیه ها و تشکل ها و برون سپاری فعالیت های تولیدی به ایشان، روز یکشنبه 11 مهر 1400 اولين جلسه مجمع عمومی عادی كنسرسيوم تولیدکنندگان صنعت ماهيان خاوياري ایران با هدف انتخاب هیات مدیره کنسرسیوم پرورش دهندگان ماهی خاویاری استان های گیلان و مازندران با حضور دکتر شناور ماسوله سرپرست انستیتو، اعضای هیأت موسس تشکل خاویاری استان های گیلان و مازندران و جمعی از آبزی پروران ماهیان خاویاری با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن آمفی تئاتر انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری برگزار شد.
در ابتدای این نشست دکتر شناور ضمن خوشامد گویی و آرزوی سلامتی برای مهمانان حاضر در نشست، فرا رسیدن ایام رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا (ع) را تسلیت گفت. ایشان با بیان اینکه انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری امانتدار صنعت در حوزه تولید گوشت و خاویار در کشور است، تصریح نمود: انستیتو در جهت توسعه و ارتقای صنعت آبزی پروری ماهیان خاویاری در راستای تولید گوشت و خاویار در ابعاد ملی و بین المللی از همه امکانات و ظرفیت های خود را به کار خواهد گرفت. دکتر شناور خاطر نشان کرد: با توجه به جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه، حمایت و پشتیبانی از تولید کنندگان از رسالت ها و اولویت های انستیتو است. ایشان در سخنان خود به ارزش اقتصادی بالای خاویار در تولید محصولات ارزشمندی همچون کرم خاویار، استفاده از فرآورده های اندام های اضافی و دور ریز ماهی و ایجاد درآمد در دنیا با این صنعت تاکید کرد و با اشاره به حضور بیش از 140 مزرعه فعال در حوزه آبزی پروری ماهیان خاویاری در کشور و ضرورت توجه به برند و نام تجاری خاویار ایران افزود: باید تلاش کنیم جایگاه این برند مشهور را در سطح جهانی ارتقا بخشیم و بر اساس برنامه اعلام شده از سوی سازمان شیلات ایران تا سال 1404 تولید خاویار را در کشور به 100 تن برسانیم.
سرپرست انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری، حضور دائمی نماینده کنسرسیوم ماهیان خاویاری در شورای پژوهشی انستیتو به منظور مشاوره و تصمیم گیری در خصوص تصویب پروژه های کاربردی، عضویت انستیتو به عنوان یک واحد تحقیقاتی در کنسرسیوم، عقد تفاهم نامه در خصوص انجام پروژه های تحقیقی- ترویجی در راستای نیاز صنعت، انجام پروژه های کاربردی اثربخش با هدف ارتقا تولید و ایجاد ارزش افزوده در تولید گوشت و خاویار، هماهنگی انجام برنامه های تحقیقاتی و بین المللی مورد نیاز، ایجاد اتاق فکر به همراه کنسرسیوم جهت مطالعات اقتصادی را از مهم ترین استراتژی انستیتو در راستای اهداف کنسرسیوم مذکور عنوان کرد.
در ادامه جلسه، امام قلی وند، مدیر مزرعه قرق مرواید تالش به نمایندگی از آبزی پروران ماهیان خاویاری استان گیلان ضمن بیان ضرورت‌های تشکیل این کنسرسیوم به برنامه های پیشرو اشاره کرد. رئیس هیات مدیره شرکت قرق تالش ضمن قدردانی از ریاست انستیتو در خصوص حمایت از صنعت آبزی پروری ماهیان خاویاری و تولید کنندگان این حوزه، گزارشی از اهداف و برنامه های کنسرسیوم و همچنین چالش های موجود در این صنعت ارائه کرد و تشکیل این مجمع را گامی در راستای بهره مندی از خرد جمعی به منظور رفع موانع و چالش های این حوزه دانست.
افراخته، مدیر مجتمع کشت و صنعت لزیر به نمایندگی از آبزی پروران ماهیان خاویاری استان مازندران در این نشست خاطر نشان نمود: این مجمع تاکنون اقدامات قابل توجهی را علیرغم مشکلات و چالش های پیشرو انجام داده و اساسنامه کنسرسیوم پرورش دهندگان ماهیان خاویاری ایران را تهیه و به تصویب رسانده اند که آماده اقدامات نهایی شامل انتخاب هیات مدیره و بازرسان و ثبت نهایی می باشد. از سوی دیگر در طی این مدت اقدامات موثری درخصوص پیگیری مطالبات قانونی آبزی پروران ماهیان خاویاری ازجمله موضوع واردات بچه ماهی خاویاری و کاهش آب بهاء انجام داده است.
در بخش بعدی جلسه ضمن برگزاری پرسش و پاسخ، اعضای هیات اجرایی به ابهامات و سوالات آبزی پروران در خصوص اساسنامه و سایر موارد مرتبط با کنسرسیوم پاسخ گفتند. در بخش پایانی نشست پس از انتخاب اعضای هیات رئیسه مجمع و معرفی و اعلام اسامی داوطلبین کاندیداهای مورد نظر هیات مدیره و بازرسین کنسرسیوم پرورش دهندگان ماهی خاویاری استان های گیلان و مازندران، رای گیری توسط حضار انجام شده و پس از شمارش آرا توسط هیات رئیسه با نظارت ناظرین، اسامی کاندیداهای منتخب اعلام گردید.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code