به گزارش روابط عمومی انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری، سومین جلسه شورای برنامه ریزی انستیتو به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص عملکرد و فعالیت های واحد های ستادی طی ماه گذشته با حضور سرپرست انستیتو، معاونین و روسای بخش های ستادی برگزار شد.
دکتر شناور، ضمن تسلیت ایام سوگواری رسول اکرم (ص)، حضرت امام حسن(ع)، حضرت امام رضا (ع)، با توجه به تاکید مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر حمایت از تشکل ها، اتحادیه ها، برون سپاری امور و فعالیت های قابل اجرا، از میزبانی انستیتو جهت نشست کنسرسیوم آبزی پروران ماهیان خاویاری منطقه شمال کشور خبر دادند. ایشان با اشاره به اینکه انستیتو از مراکز پیشرو در ایجاد ارتباط موثر با آبزی پروران بوده است افزودند پرورش دهندگان  ماهیان خاویاری در رقابت با 45 کشوردنیا در تلاش هستند تا جایگاه خاویار ایران را در عرصه جهانی حفظ نمایند و میزبانی این کنسرسیوم از افتخارات انستیتو خواهد بود و ضرورت دارد بخش های تحقیقاتی استراتژی و خط مشی خود در راستای همکاری تنگاتنگ با آن در راستای پشتیبانی تخصصی از تولید و صنعت آبزی پروری ماهیان خاویاری تعیین نمایند. وی همچنین پیشنهاد کردند نماینده این اتحادیه در جلسات شورای پژوهشی حضور داشته باشند و پروژه های تحقیقی_ ترویجی با مشارکت این اتحادیه اجرایی گردد. ایشان افزودند این حرکت می تواند بخشی از هزینه های تحقیقاتی را از دوش سیستم دولتی بردارد و این نزدیکی مراکز تحقیقاتی و بخش های خصوصی و آبزی پروران منتهای آرزوی همه مراکز تحقیقاتی در سرتاسر دنیاست. سرپرست انستیتو در ادامه از تلاش ها و خدمات همه همکارانی که در بحث تجهیز و راه اندازی شناور تحقیقاتی موسسه همکاری داشتند قدردانی نموده و خاطرنشان کردند که با توجه به راه اندازی کاوشگر کاسپین موقعیت اجرای گشت های ارزیابی ذخایر را در اعماق زیر ده متر و اعماق بالاتر با مشارکت کشتی گیلان فراهم شده است.
در ادامه دکتر محسنی، معاون پژوهش و فناوری انستیتو مواردی را در خصوص چالش های و مشکلات موجود در بخش های تحقیقاتی از جمله تعیین تکلیف دستگاه HPLC و ارتقا رایانه ها و اسپیلت، دستگاه تصفیه آب بخش بهداشت بیماری ها، درخواست ردیف بودجه ای برای لنج تحقیقاتی کاوشگر کاسپین عنوان کردند. مهندس علیپور، معاون برنامه ریزی و پشتیبانی انستیتو نیز گزارشی از فعالیت های انجام شده در ادارات ستادی شامل راه اندازی شناور تحقیقاتی که هفته گذشته در بندر انزلی مستقر گرفت، طرح های تحقیقاتی، طرح های تکمیلی استانی، موضوعات حقوقی را ارائه کردند و با اشاره به کمبود اعتبارات انستیتو به ضرورت سرمایه گذاری جهت کسب درآمد پایدار به عنوان پشتیبان طرح های تحقیقاتی تاکید کردند. در بخش پایانی این جلسه به پاس زحمات و خدمات ارزشمند 5 نفر از کارکنان انستیتو در راستای انجام وظایف شغلی آنها قدردانی به عمل آمد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code