سه شنبه یازدهم آبان 1400 

بازدید قائم مقام موسسه از پژوهشکده آبزی پروری آب های جنوب کشور

دکتر شریف روحانی، قائم مقام موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور از پژوهشکده آبزی پروری آب های جنوب کشور و ایستگاه تحقیقاتی ماهیان دریایی این پژوهشکده بازدید کرد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 828 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده آبزی پروری آب های جنوب کشور، دکتر شریف روحانی، قائم مقام موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور از پژوهشکده آبزی پروری آب های جنوب کشور و ایستگاه تحقیقاتی ماهیان دریایی بندر امام خمینی در تاریخ 10 آبان ماه سال جاری بازدید به عمل آورد. در ابتدا ایشان از بخش های پژوهشی، آزمایشگاه ها، سالن تکثیر و استخرهای تحقیقاتی پرورش ماهیِ پژوهشکده بازدید و از نزدیک با محققان درباره روند پروژه های جاری هر بخش، چالش های پیش رو و نحوه تخصیص اعتبارات آنها به گفتگو نشست.
در جلسه ای که با حضور اعضای شورای پژوهشی پژوهشکده برگزار شد، دکتر هوشمند رئیس پژوهشکده به معرفی کامل پژوهشکده، پروژه های پژوهشی و ترویجی شاخص چند سال اخیر، دستاوردها و تعداد محققان پرداخت و از مشکلات پیش روی پژوهشکده سخن به میان آورد. در این جلسه، دکتر شریف روحانی به اهمیت در نظر گرفتن سیاست های راهبردی و داشتن برنامه ریزی های استراتژیک اشاره نمود و از محققان خواست در طراحی و ایده پردازی طرح های کلان کوشا باشند. همچنین ایشان برقراری ارتباط بیشتر با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان داخلی و دانشگاه ها و مراکز تحقیقات بین المللی در نقاط مختلف دنیا را پر اهمیت خواند. توجه به حفظ، تکثیر و پرورش گونه های بومی نسبت به گونه های وارداتی، داشتن نگاه ویژه به ماهیان دریایی بومی، کپور و میگو و همچنین در نظر گرفتن گونه های کم توقع در پرورش به منظور جای گیری در سبد خوراک مردم و حفظ امنیت غذایی از دیگر مواردی بود که وی بر آنها تکیه کرد.
در ادامه، ایشان از ایستگاه تحقیقاتی ماهیان دریایی بندر امام خمینی نیز بازدید کرد و از نزدیک با پروژه های شاخص در حال اجرا در این ایستگاه و مشکلات آن آشنا شد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code