چهارشنبه سوم آذر 1400 

سومین جلسه کارگروه پژوهشی

سومین جلسه کارگروه پژوهشی با بررسی 4 دستور کار در سالن جلسات مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان_ یونیدو برگزار گردید.
اخبار مهم سایت | بازدید: 741 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان، سومین جلسه کارگروه پژوهشی با بررسی 4 دستور کار پژوهشی در سالن جلسات با حضور سرپرست مرکز و اعضای کارگروه برگزار شد. ابتدا دکتر آل‌بوفتیله، دبیر کارگروه، دستور کار جلسه را قرائت و توضیحات لازم را در مورد نحوه بارگذاری گزارشات علمی- فنی و تحلیلی در سامانه سمپات بیان نمودند. دکتر جلیلی، سرپرست مرکز، توضیحاتی در مورد تقویت فعالیت آزمایشگاه‌ها داشتند و از همکاران تحقیقاتی خواستند که با جدیت بیشتر و با ارائه ایده های پژوهشی، متناسب با امکانات و تجهیزات موجود در آزمایشگاه‌های مرکز، مشارکت فعال داشته باشند.
در ادامه، مجریان پروژه های در حال اجراء:
1- دکتر سید حسن جلیلی، مجری پروژه "تولید کنسرو فراسودمند ماهی تون با استفاده از ژلاتین هیدرولیز شده حاصل از استخوان‌های سر تون ماهیان (مازاد فرآیند تولید کنسرو)"
2- دکتر مینا سیف زاده، مجری پروژه "استخراج کلاژن از پوست کپور ماهيان پرورشی (Cyprinidae) و به کارگيری آن در تهيه کرم پوستی"
توضیحات کاملی در رابطه با وضعیت، پیشرفت کار و مشکلات پروژه های خود ارائه نمودند.
سپس 5 پروژه در دست اجراء:
1- امکان سنجی تولید روغن ساردین ماهیان به منظور مصارف دارویی با تاکید برتاثیر مصرف بر نیتروژن اوره خون (BUN) و کراتینین بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیوی
2- استخراج، ارزیابی ویژگی‌ها و بکارگیری پلی ساکارید سولفاته جلبک Ulva rigida در فرمولاسیون سوسیس گوشت گاو و سوسیس مرغ فراسودمند
3- تولید نوشیدنی‌های فراسودمند حاوی کلاژن از پوست ماهی کپور نقره‌ای
4-تولید قرص های فوکوئیدان تخلیص شده از ماکروجلبک های خلیج فارس و دریای عمان به عنوان مکمل غذایی_ داروئی
5-تولید پایلوت ژلاتین ماهی از پسماندهای فرآوری آبزیان (استخوان های سر تون ماهیان، پوست و استخوان ماهی کپور نقره ای)
مورد بررسی قرار گرفت.
در ادامه جلسه، نظرات اصلاحی برای یادداشت علمی آقای مهندس فهیم توسط اعضای کارگروه ارائه و مقرر گردید بعد از انجام اصلاحات، مجددا در جلسه بعدی کارگروه پژوهشی مطرح گردد. در پایان، دکتر جلیلی در مورد اهمیت اولویت‌های پژوهشی سال 1401 توضیحات لازم را بیان نمودند و برای همکاران تحقیقاتی مکلف شد که الویت های پیشنهادی خود را همراه با توجیه پذیری موضوع، در جلسه بعدی کارگروه پژوهشی ارائه دهند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code