چهارشنبه بیست و دوم دی 1400 

ایجاد بندر نوآوری درنشست دانشگاه خلیج فارس بوشهر، پژوهشکده میگوی کشور و مركز تحقیقات وآموزش كشاورزی ومنابع طبیعی استان بوشهر

جلسه به ریاست دکتر مصلح رئیس دانشگاه خلیج فارس و حضور اعضا با هدف تعیین محورهای همکاری و تعیین برنامه های عملیاتی پهنه زیست فناوری در محدوده جغرافیایی بندر نوآوری بوشهر برگزار شد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 795 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده میگوی کشور، به منظور احداث بندر نوآوری با تاکید بر محصولات دریایی جلسه ای با میزبانی رئیس دانشگاه خلیج فارس و با حضور رئیس پژوهشکده میگوی کشور، رئیس و معاونین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر، در محل آن دانشگاه برگزار گردید. در ابتدا دکتر مصلح، رئیس دانشگاه خلیج فارس به بیان اهمیت و ضرورت ایجاد بندر نوآوری با همکاری دانشگاه ها و موسسات علمی زیربط پرداخت و اشاره نمود: هدف از راه اندازی ناحیه نوآوری، توسعه محصولات زیست فناوری دریا پایه می باشد و برای رسیدن به این مهم می باید زیرساخت ها، امکانات و سایر برنامه ها مهیا گردد. هدف این کار، ارتباط دانشگاه با صنعت و ایجاد بستر مناسب برای پژوهشگران در جهت توسعه فناوری و تجاری سازی ذکر گردید.
در ادامه دکتر دشتیان نسب، رئیس پژوهشکده میگوی کشور به بیان برنامه های نوآوری در زمینه های شیلاتی با تاکید بر میگو اشاره نمود. دکتر دشتی زاده، رئیس مرکز به بیان اهداف و ضرورت انجام کارهای نوآورانه در بخش کشاورزی و شیلات پرداخت و به عملکرد مرکز در خصوص همکاری با پارک علم و فناوری استان در قالب تفاهم نامه مشترک و انعقاد قرارداد و استقرار همکاری با شرکت های شتاب دهنده و واحدهای فناور در  مرکز پرداخت. همچنین آمادگی مرکز را  برای همکاری در  ایجاد ناحیه نوآوری اعلام نمود. در ادامه  دکتر جعفری، معاون پژوهش و فناوری و دکتر برنا و مهندس سرطاوی، از کارشناسان فنی مرکز به اقدامات مرکز در خصوص پرورش و فرآوری محصولات گیاهی دریایی پرداختند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code