سه شنبه دوازدهم بهمن 1400 

بازدید رئیس موسسه در ماموریت به استان گلستان

در ماموریت به استان گلستان، دکتر بهمنی از مرکز تحقیقات ذخایر آبهای داخلی_ گلستان، کارگاه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی و مرکز آموزش النگ بازدید کرد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 708 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آبهای داخلی_ گرگان، دکتر بهمنی، رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور که به ‌استان‌گلستان سفر کرده بود به همراه دکتر آقایی مقدم و دکتر فرجی، رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گلستان، از مرکز آموزش النگ بازدید کرد. در این بازدید در خصوص اجری پروژه های تحقیقاتی اثر بخش مشترک فی مابین،  بحث و تبادل نظر گردید.
بازدید از کارگاه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی مهندس وکیلی و مهندس شهریاری
ابتدا مهندس وکیلی ضمن خیر مقدم، خلاصه ای از فعالیت های کارگاه را ارائه نمود و سپس در خصوص مشکلات تولید از جمله بازار صادرات و بیماری ها توضیحاتی داد. در ادامه دکتر بهمنی، درخصوص زمینه های همکاری فی مابین و ارائه خدمات تحقیقاتی به کارگاه، گفت هدف فعالیت برای بخش خصوصی نیست بلکه با مشارکت بخش خصوصیست. سپس از سالن های تکثیر و پرورش بازدید نموده و آقای وکیلی در خصوص فعالیت های هر بخش توضیحاتی داد. در پایان نیز از پروژه های مرکز تحقیقات که به طور مشترک با کارگاه مهندس شهریاری در خصوص ۳ گونه ماهی زینتی انجام می شود بازدید به عمل آمد.
بازدید از مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آبهای داخلی_ گلستان
در این بازدید که به منظور بررسی مشکلات مرکز انجام شد جلسه ای با حضور کلیه ی همکاران برگزار و پس از عرض خیر مقدم توسط رئیس مرکز،  دکتر بهمنی با ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران از آنان درخواست نمود که به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مشکلات و موانع فرآروی فعالیت های مرکز بپردازند. دکتر حسینی،  رئیس بخش بازسازی ذخایر مرکز به نکاتی از جمله، عدم تطابق اولویت های مرکز با وظیفه مندی و نیازهای استان، عدم همکاری بخش اجرا در جذب اعتبارات استانی و کاهش انگیزه محققین بدلیل نبود زیرساخت هاو اعتبار لازم جهت اجرای کامل و هدفمند پروژه هاو عدم اجرای طرح همسان سازی حقوق اشاره نمود. همکاران دیگر نیز در خصوص مشکلات ادامه تحصیل، عدم اعمال مدرک تحصیلی، مشکلات اعتباری، فرسوده شدن زیرساخت ها و کمبود نیروی انسانی با توجه به بازنشستگی عده زیادی از محققین و گروه پشتیبانی مسائلی را عنوان کردند.
در پایان، دکتر بهمنی به یکایک سوالات پاسخ داده و در خصوص تلاش در جذب اعتبارات استانی، همکاری با بخش خصوصی و اجرای فعالیت های مشترک با بخش اجرا توصیه هایی نمود و گفت، کلید رونق تحقیق افزایش تعاملات با دستگاه های اجرایی، سازمان برنامه و بودجه و بخش خصوصی است
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code