به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به نقل از روابط عمومی سازمان شيلات ايران، مهندس حسينی در اين ديدار با اشاره به اهميت تفكر و خرد جمعی به ضرورت همراهی و هم افزايی حوزه تحقيقات و اجرا تاكيد كرد و اظهار داشت: تقويت و توسعه بخش تحقيقات ضروری است در عين حال نقشه راه و بهره گيری از ظرفيت ها را حوزه تحقيقات بايد ترسيم كند.
وی با اشاره به توسعه دريامحور، امنيت آبزی پروری و توليد را حائز اهميت دانست و بر ضرورت طرح مباحث شيلاتی در وزارت متبوع تاكيد كرد.
مهندس حسينی همچنين به نقش موثر تعامل با بهره برداران اشاره كرد و افزود: به منظور مقابله با عقب ماندگی و گام برداشتن در مسير توسعه بايد ضمن تعامل سازنده با توليدكنندگان و بهره برداران از آنان حمايت و پشتيباني نماييم.
وی راه موفقيت در اين مسير را مديريت دانش و وحدت رويه به منظور رسيدن به وضعيت ثبات برشمرد.
سرپرست سازمان شيلات همچنين به حوزه تجارت و اهميت استفاده از فن آوری روز و انتقال آن به زيربخش و ايجاد تعادل در بخش های مختلف اشاره كرد.
وی در پايان خاطر نشان كرد: بايستی مشكلات داخلی و آسيب های شناسايی شده به طور منطقی پيگيری و حل و فصل شود.
دكتر محمود بهمنی، رئيس موسسه تحقيقات علوم شيلاتی كشور در ادامه جلسه اظهار داشت: ما خودمان را شيلاتی می دانيم و با شيلات و بخش اجرا متحد هستيم، 13 پژوهشكده داريم كه هر كدام مي توانند به منزله يك پايلوت برای شيلات باشند.
وی با اشاره به نقش سازمان شيلات در امر اجرا و توسعه آن تصريح كرد: در برنامه تحول كشاورزی، مباحثی مطرح شده است كه ما بايد برای تحقق آن به وزير كمك كنيم. اقليم تغيير پيدا كرده است روش های صيد نيز تغيير كرده است ولی ما می توانيم صيد و بهره وری آن، كيفيت محصول و ارزش افزوده آن را بالا ببريم.
دكتر بهمنی افزود: جلسات متعدد ما را از بحث های كارشناسی اصلی دور می كند لذا پيشنهاد می شود در ابتدای كار يك سری از موضوعات را مثل بازسازی ذخاير، صيد، تيلاپيا، ميگو، تخم چشم زده را دسته بندی كنيم و روی آنها وقت بگذاريم. ما همه همسو هستيم. رويكرد ما تحقيقاتی و نگاه همكاران شيلاتی اجرايی است. اما بايد هماهنگ عمل كنيم. دانش، تجربه چراغ راه است اگر شيلات بخواهد موفق باشد اين چراغ را بايد در دست بگيرد و موسسه هم در كنار شماست.
وی در پايان خاطر نشان كرد: موسسه تحقيقات علوم شيلاتی كشور در راستای تامين امنيت غذايی جامعه از پرورش قانونمند تيلاپيا حمايت می كند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code