به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، جلسه هم اندیشی با اعضای هیات علمی موسسه، روز دوشنبه مورخ 16 اسفندماه از ساعت 8 الی 12 در سالن جلسات موسسه با حضور رییس، معاونین، نماینده اعضای هیات علمی، مسئول دبیرخانه هیات ممیزه و کلیه اعضای هیات علمی موسسه بصورت وبیناری برگزار شد. در ابتدای جلسه خانم دکتر فروزد، توضیحاتی در خصوص رکودهای علمی (یک دو و سه ساله)، تاریخ اجرا و تخصیص ترفیع سالیانه، نحوه کسب امتیاز وتویی، تکمیل و ارسال پرونده ترفیع و ارتقاء و تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی ارائه داشت و گفت از سال جاری 20 جلسه ترفیع و ارتقاء داشتیم که 131 پرونده ترفیع و 16 پرونده ارتقاء بررسی شد.
سپس دکتر بهمنی، رئیس موسسه با تشکر از دکتر شریف پور (نماینده اعضای هیات علمی موسسه)، دکتر فروزد (مسئول دبیرخانه هیات ممیزه و هیات امنای موسسه)، دکتر مطلبی (نماینده اعضای هیات علمی موسسه در سازمان) و دکتر حافظیه، معاون پژوهش و فناوری تاکید بر برنامه هفتم توسعه کشور با رویکرد دریا محورداشت. وی افزود در حال حاضر 127 عضو هیات علمی شامل (5 استاد، 22 دانشیار، 89 استادیار پژوهشی و 11 مربی پژوهشی) در موسسه مشغول به کارند که لازمست در حوزه هایی فعالیت کنند که در راستای رفع مشکلات بخش اجرا باشد و رویکردی که وزارتخانه در اولویت ها دارد در چهار حوزه اصلاح نژاد قزل آلا و خودکفایی در تخم چشم زده، اصلاح نژاد میگو، توجه به گونه های بومی با قابلیت معرفی به قفس و تیلاپیا می باشد. ایشان به ضرورت انجام تحقیقات بر اساس اولویت های مورد نیاز کشور تاکید داشت و گفت نگاه ما در موسسه درون گرا نیست  و انتظار از اعضای هیات علمی اینست که صرفا به مقاله نویسی نپرداخته و در حوزه های عملیاتی و فیلدی نیز فعال باشند.
دکتر مطلبی در ادامه ضمن تشکر از برگزاری جلسه به مواردی که در ارتقاء اعضای هیات علمی باید مورد توجه باید قرار بگیرد از قبیل  (شاخص اچ ایندکس، تنوع مقالات و توجه به مقالات مستخرج از طرح های پژوهشی، اختراع و اکتشاف، چاپ و تالیف کتب در حوزه تخصصی مرتبط، توجه به بروندادها و یافته های قابل ترویج منتج از طرح های تحقیقاتی) اشاره کرد.  
دکتر حافظیه، معاون پژوهش و فناوری موسسه، در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اعضای هیات علمی موسسه، تعداد دقیق اعضا را در مراکز و پژوهشکده های تابعه اعلام و مهمترین عناوین دستاوردهای آنها را اعلام کرد. وی در جداول مختلف، میزان تناظر مقاله به محقق را تشریح و در مورد تعداد پروژه به ازای هر محقق، دستاورد بر اساس نامه ابلاغی، تحقق دستاوردها و تناظر مقاله مرتبط با محقق توضیحاتی را عنوان کرد. دکتر حافظیه همچنین در جداول جداگانه ای، پروژه های در حال اجرا، پروژه های معوقه گزارشات نهایی فروست دار، اولویت های پژوهشی درصد تحقق اولویت ها، تعداد مقالات فارسی و انگلیسی، تعداد کتب و مقایسه پروژه های معوقه مربوط به هر مرکز و پژوهشکده را در سال جاری تشریح نمود. ایشان در ادامه به اولویت های پژوهشی هر مرکز و پژوهشکده به صورت مجزا پرداخت و گزارشی مبسوط از بهترین عملکرد اعضای هیات علمی در حوزه های مختلف را ارائه داد. ارزیابی و مدیریت حفظ ذخایر آبزیان، اکوسیستم های آبی، تهدیدات بیولوژیک و آلودگی ها، هوشمند سازی مزارع و بهره مندی از مکانیزاسیون در آبزی پروری، مهندسی سازه های آبزی پروری، پرورش ماهی در قفس های دریایی، بازسازی ذخایر آبزیان، اصلاح نژاد ماهی قزل آلای رنگین کمان، توسعه پرورش ماهی تیلاپیا، توسعه تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری، توسعه تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی، توسعه تکثیر و پرورش میگو، بانک زنده ژن آبزیان، توسعه تکثیر و پرورش غذای زنده برای آبزی پروری، توسعه و تنوع بخشی محصولات فرآوری شیلات، فرآورده های بیولوژیک شیلاتی، واکسیناسیون و کیت تشخیص سریع بیماری آبزیان و فناوری جلبک ها از جمله مهمترین اولویت های موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور بود که دکتر حافظیه به آنها اشاره کرد.
در ادامه دکتر شریف پور، توضیحاتی در خصوص فعالیت های دبیرخانه هیات ممیزه در سال جاری دادند. سپس سرکارخانم دکتر خدامی، دکتر حسین زاده صحافی و دکتر ذریه زهرا نیز به مواردی از قبیل ابهامات در انجام طرح های تحقیقاتی، چاپ کتب تخصصی و فرصت های مطالعاتی و پژوهش و فعالیت های ترویجی اعضای هیات علمی به ابهامات و سوالات مطرح شده پاسخ دادند.
مهندس تکریمی، مشاور رئیس موسسه نیز در ادامه با آرزوی توفیقات بیشتر برای محققین و اعضای هیات علمی موسسه اصلاح دیدگاه ها و اقدام در خصوص کار تیمی و گروهی با تخصص های مختلف و حتی خارج از موسسه و توجه به نقش آفرینی هریک از اعضای محترم هیات علمی را متذکر شد.
در پایان جلسه به سوالات مطرح شده هریک از اعضای محترم هیات علمی توسط معاون پژوهش و فناوری پاسخ داده شد.  
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code