به گزارش روابط عمومی انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری، دکتر بهمنی، رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، روز چهارشنبه 18 اسفند 1400، در انستیتو حضور یافته و طی نشستی  با  دکتر شناور، معاونین و روسای بخش های تحقیقاتی و ادارات ستادی دیدار و گفتگو کردند.
در ابتدای جلسه دکتر شناور، رئیس انستیتو ضمن خیرمقدم از ایشان به جهت حمایت­­ ها و مساعدت های انجام شده در راستای تکمیل زیرساخت ها و اجرای پروژه های تحقیقاتی قدردانی نمودند. وی در ادامه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در انستیتو شامل وضعیت اجرای پروژه های تحقیقاتی، طرح های خاص، گزارشات و مقالات علمی پژوهشی و کتب منتشر شده توسط محققین، فناوری های تجاری سازی شده، فعالیت های ترویجی، دستاوردها و همچنین تنگناها و چالش های موجود ارائه دادند. رئیس انستیتو در سخنان خود  به ضرورت تدوین طرحی در خصوص آمایش سرزمینی در حوزه آبزی پروری ماهیان خاویاری با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده در این صنعت تاکید کردند. سپس هر یک از معاونین انستیو نقطه نظرات و چالش های موجود در حوزه کاری خود را مطرح نمودند.
در ادامه دکتر بهمنی ضمن تبریک اعیاد پر خیر و برکت شعبانیه و ابراز خرسندی به جهت حضور در انستیتو، از تلاش ها و اقدامات دکتر شناور، معاونین، مدیران بخش های تحقیقاتی و ستادی، ایستگاه چابکسر و یکایک کارکنان انستیتو در واحدها و بخش های مختلف قدردانی نمودند. ایشان با اشاره به نگاه دریا محور برنامه هفتم توسعه و دیدگاه وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر رویکرد تحول جهادی عنوان کردند باید تجدید نظری در بسیاری از حوزه های مرتبط با آبزیان انجام پذیرد تا تعهدات مورد نظر وزارت متبوع تحقق یابد. رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با توجه به آغاز فعالیت قرارگاه امنیت غذایی در وزارت جهاد کشاورزی و مباحث مطروحه در قرارگاه مذکور خاطرنشان کردند سیاست های شیلاتی باید در جهت تامین امنیت غذایی کشور باشد که این موضوع نافی اجرای پروژه های تحقیقاتی کابردی نیست.
دکتر بهمنی با بیان سیاست های مورد نظر قرارگاه امنیت غذایی پیشنهاد کردند انستیتو با ارائه پکیج های همسو با سیاست های مذکور نظیر تامین بچه ماهیان بومی خاویاری جهت پرورش در قفس در این عرصه ایفای نقشی جدی داشته باشد.
ایشان در سخنان خود خاطر نشان کردند یافته های تحقیقاتی در حوزه ماهیان خاویاری باید به برونداد و دستاورد تبدیل شده و مشتری محور باشد و با ارائه پکیج های کاربردی به بهره برداران این دستاوردها مورد بهره برداری صنعت قرار گرفته و مشکل بخش اجرا برطرف شود. دکتر بهمنی همچنین خواستار تشکیل یک اتاق فکر در راستای  حفاظت و نگهداری از ماهیان ارزشمند خاویاری شدند.
تاکید بر ایجاد برنامه مدون و اصولی مبنی بر ایجاد تحول در صنعت  آبزی پروری ماهیان خاویاری با توجه به رویکردهای جدید وزارت جهاد کشاورزی، توجه جدی به موضوع پرورش ماهیان خاویاری در قفس، بانک ژن، بروندادهای پروژه های تحقیقاتی، نوآوری، فرآوری، ارائه طرح های ترویجی مشترک با همکاری سایر مراکز تحقیقاتی تابعه موسسه در سراسر کشور و بهره برداری از شبکه آبزی پروری از دیگر مواردی بود که رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به آنها اشاره نمودند.
ایشان در ادامه ضمن حضوری صمیمی در هر یک از بخش های تحقیقاتی و اداری از نزدیک در جریان فعالیت ها و اقدامات انستیتو قرار گرفتند و با کارکنان حاضر دیدار و گفتگو کردند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code