یک شنبه بیست و دوم اسفند 1400 

ممنوعیت صید ماهی شوریده در آبهای ساحلی خوزستان و بوشهر

با توجه به بررسی های محققان بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر پژوهشکده آبزی پروری آب های جنوب کشور منتج از بررسی های آزمایشگاهی و مصوبه کمیته مدیریت صید شیلات خوزستان، صید ماهی شوریده در کلیه صیدگاه های خوزستان و بوشهر از تاریخ 26 اسفند ماه سال جاری تا اطلاع بعدی ممنوع اعلام می گردد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 856 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده آبزی پروری آب های جنوب کشور_ اهواز، بر اساس بررسی های محققان بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر پژوهشکده منتج از بررسی های آزمایشگاهی و مصوبه کمیته مدیریت صید شیلات خوزستان در تاریخ 1400/12/16، صدور مجوز صید ماهی شوریده (Otholithes ruber) در کلیه صیدگاه های خوزستان و بوشهر از تاریخ 1400/12/17 به مدت یکماه ممنوع اعلام شد. همچنین بنابر مصوبه این کمیته، هرگونه صید یا جابجایی ماهی شوریده از تاریخ 1400/12/26 تخلف محسوب شده و چنانچه صیادی به انجام صید این ماهی مبادرت ورزد از طریق يگان حفاظت منابع آبزيان با وی به شکل قانونی برخورد و به كميسيون تخلفات صيادی ارجاع خواهد شد.
شایان ذکر است، ماهی شوریده یکی ازگونه های با ارزش شيلاتی می باشد كه نقش مهمی در اقتصاد صيادی در منطقه ايفا می كند و طی سال های اخیر میزان صید آن کاهش چشمگیر پیدا کرده به طوری که از 5418 تن در سال 87 به 2453 تن در سال 99 رسیده است. این ماهی به شیوه ترال، گوشگیر و قلاب در آبهای ساحلی صید می شود و زمان تخم ریزی آن از دیماه تا فروردین است. یکی از اهداف ممنوعیت صید، فرصت دادن برای تخمریزی به منظور تجدید نسل آن می باشد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code