جمعه دوم اردیبهشت  1401 

حضور دکتر بهمنی در جلسه تعيين تكليف طرح تحقيقاتي صيد لانگ لاين تون ماهيان

به منظور تعيين تكليف طرح تحقيقاتي صيد لانگ لاين تون ماهيان، جلسه اي با حضور معاون وزير و رييس سازمان شيلات ايران، رييس موسسه تحقيقات علوم شيلاتي كشور، مشاور رييس موسسه، سرپرست معاونت صيد وبنادر ماهيگيري و ساير مسئولين و مديران ذيربط در سالن جلسات سازمان شيلات برگزار شد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 708 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به نقل از سازمان شيلات ايران، سيد حسين حسيني معاون وزير و رييس سازمان شيلات ايران با اشاره به اهميت موضوع اظهارداشت: در ارتباط با مسائلي كه حائز اهميت سياسي، امنيتي و همچنين اجتماعي مي شود بايد يك استراتژي مشترك داشته باشيم.
وي افزود: در اين راستا مهم ترين مورد، نيازسنجي تحقيقاتي است. همچنين تكنولوژي صيد و يا روش صيد يكي ديگر از موضوعات مهم و قابل طرح است. بايد تكليف را روشن كنيم و به گونه اي عمل نماييم كه اعتماد به بخش تحقيقات و پروژه هاي تحقيقاتي خدشه دار نشود.  بايد در ارتباط با ميزان ذخاير و نحوه فعاليت كشتي ها و صيد و صيادي به نتيجه روشن برسيم.
رييس سازمان شيلات ادامه داد: اگر ما در اجرا مشكل داشتيم اين موضوع ربطي به صنعت ندارد. به عنوان مثال بخش تحقيقات اعلام مي كند ما در دريا ذخيره اي داريم و بايد برداشت شود بنابراين با لحاظ كردن بحث هاي سياسي، امنيتي و اجرايي بايد به گونه اي اجرا كنيم كه دچار اشتباه نشويم شايد حتي لازم باشد گاهي در پايش، بازنگري هم صورت بگيرد.
مهندس حسيني وجود روش لانگ لاين و چگينك را فرصت بسيار خوبي دانست كه از قديم هم بوده و اجراي آن كار دشواري نيست. در زمينه بازار و ذخيره هم مشكلي نيست.
معاون وزير و رييس سازمان شيلات در پايان، نحوه عملياتي كردن دستاوردهاي تحقيقاتي را دغدغه اصلي سازمان عنوان كرد و شفاف سازي در خصوص ميزان و نحوه صيد فانوس ماهيان را از بخش تحقيقات خواستار شد.
دكتر رضا نادري معاون امور صيد سازمان شيلات با ارائه توضيحاتي در خصوص تاريخچه و اقدامات انجام شده در خصوص صيد لانگ لاين و وجود ظرفيت هاي خوب در اين زمينه اظهارداشت: ما در مورد صيد لانگ لاين تون ماهيان نيازي به كار پژوهشي نداريم و خوشبختانه امروز در حال توسعه هستيم. مقدار بهره برداري ما امروز مازاد است البته همه كشورهاي حاشيه اقيانوس هند در اين زمينه فعالند و بايد مديريت مناسبي صورت پذيرد.
دكتر بهمني رييس موسسه تحقيقات و علوم شيلاتي كشور اظهارداشت: بايد بتوانيم صيد جايگزين در آب هاي جنوب داشته باشيم. همچنين در مورد صيد به روش لانگ لاين كه بسيار هم  مهم است تصميماتي گرفته مي شود و لازم است طي جلسات و بحث هاي كارشناسي نتيجه نهايي جمع بندي و اعلام شود.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code