یک شنبه بیست و پنجم اردیبهشت  1401 

بازدید از کارگاه تحقیقات آبزی پروری مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور_ چابهار

جلسه بررسی ظرفیت های شیلاتی در ایجاد مشاغل خانگی ساحلی و بازدید از کارگاه تحقیقات آبزی پروری مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور_ چابهارانجام شد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 664 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور_ چابهار، به دعوت فرمانداری ویژه شهرستان چابهار، رئیس مرکز به همراه مدیر کل شیلات استان (س و ب) در دفتر فرماندار حاضر و در جلسه بررسی نحوه ایجاد کسب و کارهای خانگی شیلاتی و اشتغال شیلاتی خرد در بخش ساحلی استان توسط کمیته امداد امام خمینی در فرمانداری شهرستان چابهار با حضور دکتر فیروزآبادی، معاون اشتغال کمیته امداد کشور و مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان در دفتر معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار پیرامون ایجاد اشتغال خانگی آبزیان برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شرکت نمود. سپس مهمانان از کارگاه تحقیقات آبزی پروری مرکز بازدید شد و با چگونگی فعالیت های خرد مردم محور مبنی بر خود اشتغال و نحوه ایجاد کسب و کارهای خانگی شیلاتی و اشتغال شیلاتی خرد در بخش ساحلی استان با توضیحات رئیس مرکز آشنا گردیدند. در ادامه جهت آشنایی حاضرین در جلسه بازدیدی از مرکز تکثیر و پرورش مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور_ چابهار صورت گرفت که در آنجا دکتر اژدری، رئیس مرکز از نزدیک به تشریح و معرفی انواع گونه های آبزیان موجود، نحوه اجرای تکثیر و پرورش گونه ها و دوره کامل پرورش آنها پرداخت.
در این بازدید مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان اعلام کرد: با همکاری مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور، در حوزه های تکثیر و پرورش میگو، انواع ماهیان دریایی، صدف دریایی، خیار دریایی، جلبک دریایی و سایر آبزیان می توان با بکار گیری دانش فنی و تجربی و تخصصی، واحدهای اجرایی به صورت پایلوت و با استفاده از حمایت های کمیته امداد امام خمینی (ره) راه اندازی کرد. در پایان مقرر گردید، یک طرح توجیهی کسب و کار خانگی شیلاتی برای گونه های بازارپسندداخلی و منطقه ای، از طرف اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان و مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور تهیه و در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان چابهار، برای اجرا به صورت پایلوت و برنامه ریزی های آتی جهت توسعه این طرح ارائه گردد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code