به گزارش روابط عمومی انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری، همایش بین المللی راهکارهای توسعه پایدار کاسپین در سال 2022 با حضور رؤسا، معاونین و پژوهشگران اتحادیه دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی حاشیه دریای خزر به میزبانی دانشگاه دولتی آستراخان روسیه برگزار شد. دکتر محسنی، معاون پژوهش و فناوری و دکتر علیزاده، مدیر بخش بوم شناسی انستیتو نیز با ارائه سخنرانی در بخش های مختلف این نشست حضور یافتند.
در اجلاس کمیسیون علوم، تحقیقات و فناوری اتحادیه دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی حاشیه دریای خزر که در آخرین روز این همایش برگزار شد، دکتر محمود محسنی ضمن ارائه گزارشی در خصوص فعالیت ها و دستاوردهای تحقیقاتی انستیتو در راستای حفاظت و بازسازی ذخایر ارزشمند تاس ماهیان دریای خزر و توسعه صنعت آبزی پروری ماهیان خاویاری، ابراز امیدواری کرد با همکاری همه کشورهای عضو اتحادیه این ذخایر ارزشمند احیاء گردد.
در پنل موضوعات تخصصی همایش، دکتر حمیدرضا علیزاده ثابت، عضو هیأت علمی و مدیر بخش بوم شناسی انستیتو با ارائه سخنرانی با عنوان چالش های محیط زیستی و تغییرات اقلیمی منطقه کاسپین از حرف تا عمل، نقطه نظرات خود را در خصوص همکاری های مشترک بخش های پژوهشی محیط زیستی و شیلاتی منطقه کاسپین که اعضای اتحادیه می باشند در راستای پایش محیط زیست کاسپین با رویکرد اکوسیستمی و توسعه پایدار مطرح کردند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code