یک شنبه بیست و سوم مرداد 1401 

جلسه با استاندار گیلان

دکتر بهمنی به اتفاق دکتر صیاد بورانی، رئیس پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی و دکتر سرپناه، عضو هیات علمی موسسه با دکتر عباسی، استاندار گیلان دیدار کرد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 718 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، جلسه با استاندار گیلان روز شنبه مورخ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در محل استانداری برگزار شد. در ابتدای جلسه دکتر عباسی، ضمن خیر مقدم به دکتر بهمنی و هیات همراه خواستار برداشتن گام های موثری در عرصه شیلات مخصوصا در استان گیلان شد . سپس در ادامه دکتر بهمنی، ایجاد مرکز نوآوری در سال جاری که قرار است در شهریورماه در مرکز تحقیقات فرآوری آبزیان دایر شود را از اقدامات موثر و در آینده نزدیک موسسه عنوان کرد که  هدف آن ایجاد ایده های نو است که بتواند به فرآوری محصولات شیلاتی و ارزش افزوده محصولات و افزایش سرانه مصرف آبزیان در کشور به خصوص در استان گیلان منجر شود. وی اشاره کرد که این اقدام از اقدامات موثر است که هدف از آن، جذب ایده های نو و اثر بخش است که در فرآوری محصولات و تولید فرآورده های نوین و رونق کسب و کار بتواند کمک شایانی نماید. رئیس موسسه موضوع مهم دیگر را ایجاد کسب و کار شیلاتی در مناطق شمالی و جنوبی کشور دانست که با برگزاری آن، احصاء مشکلات و جذب شرکت های دانش بنیان را انتظار داریم و ایشان یکی از موارد عملیاتی  در سواحل شمالی کشور و در استان های حاشیه دریای خزر را برگزاری این رویداد دانست که مورد استقبال استاندار نیز واقع شد.
دکتر بهمنی با اشاره به قدمت ۱۰۳ ساله موسسه و نقش پژوهشکده در عرصه صید و صیادی و آبزی پروری گفت موضوعات مهمی از جمله تولید شاه میگوی آب شیرین و بازسازی ذخایر و صادرات  آن.  پرورش ماهی سفید که هم اکنون در پژوهشکده درحال انجام است ، تولید ماهی سوف  و همچنین پرورش ماهی در قفس در دستور کار موسسه قرار دارد که در این خصوص کارگروه های ویژه ای در موسسه تشکیل شده و خواهد شد. بانک ژن ماهیان اقتصادی و بومی دریای خزر نیز از مواردی بود که رئیس موسسه بر لزوم ایجاد آن تاکید داشت. موضوع بعدی، مرکز تحقیقات فرآوری آبزیان بود که دکتر بهمنی در ادامه به آن اشاره کرد و گفت: فعالیت این مرکز پس از ۸ سال در قالب قرارداد همکاری مشترک با بخش خصوصی در حال انجام است و در اشتغال زایی و تولید فرآورده های شیلاتی نقش بسزایی ایفا می کند. وی اشاره کرد که تحقیقات کمک می کند که هم در ارایه دانش فنی هم در کمک به تولید محصولات خوب و با ارزش که سرانه مصرف آبزیان در کشور را بالا می برد نقش داشته باشیم وی همچنین از استاندار دعوت به عمل آورد تا بازدیدی از مرکز فرآوری آبزیان نیز داشته باشند و از نزدیک با فعالیت ها این مجموعه آشنا شوند. همچنین در ادامه به کشتی گیلان اشاره شد که دارای پتانسیل بالایی در برآورد ذخایر آبزیان و مطالعات آب و بستر بوده و با توجه به اینکه در این استان واقع شده می توان اقدامات ارزشمندی در سواحل شمالی کشور و کشورهای حاشیه دریای خزر انجام داد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code