به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، دکتر محمود بهمنی، در رویداد کارآفرینی نوآورانه دانش بنیان و اشتغال آفرین حوزه شیلات که در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، با اشاره به شعار سال مبنی بر تولید دانش بنیان اشتغال آفرین، گفت: موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با ۱۳ مرکز و پژوهشکده تابعه قدمتی ۱۰۴ ساله دارد که دارای ۹۱ آزمایشگاه مرجع تخصصی ۱۰۵۳ دستگاه پیشرفته آزمایشگاهی و ناوگان شناورهای تحقیقاتی مجهز است.
تبیین ضرورت نوآوری در شیلات با محوریت نیازهای کنونی، احصای مشکلات و نیازهای فناورانه تولیدکنندگان، پرورش دهندگان و ذی‌نفعان در صنعت شیلات کشور، شناسایی ایده پردازان و نوآوران، آشکارسازی فرصت های نهفته و پنهان در حوزه تخصصی شیلات و حوزه‌های بین‌رشته‌ای برای شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیل ارتباط موثر بین فعالان نوآوری در بخش شیلات، حمایت از ایده های منتخب در جهت ایجاد کسب و کارهای دانش بنیان و تولید ثروت پایدار، تشکیل بانک دستاوردهای پژوهشی کاربردی در حوزه شیلات و آبزیان، فراهم سازی مقدمات جهت بازاریابی و فروش دستاوردها و توسعه شرکت های دانش بنیان از جمله اهداف این رویداد است که دکتر بهمنی به آنها اشاره کرد.
دکتر بهمنی در مورد مراحل برگزاری رویداد، افزود: بخش اول شامل پیش رویداد است که نیازسنجی فناورانه صنعت شیلات در آن انجام می‌شود؛ بخش دوم رویداد اصلی است که تیم سازی و توسعه ایده صورت می گیرد و بخش سوم مرحله نهایی است که پیش شتابدهی و جذب در آن اتفاق خواهد افتاد.
رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در مورد مخاطبین رویداد، گفت: فعالان دارای ایده‌های فناورانه، پژوهشگران و محققان پژوهشکده ها و مراکز علمی و پژوهشی، اعضای هیات علمی دانشگاه ها، فارغ التحصیلان، دانشجویان رشته‌های مرتبط، انجمن‌های علمی، شرکت های دانش بنیان کل کشور، شرکت های فناور عضو مراکز رشد و پارک های علم و فناوری کل کشور، استارتاپ‌ها و فناوران هر حوزه نیاز فناورانه، فعالان صنعت شیلات (بهره‌برداران، تولید کنندگان، کارخانه های خوراک آبزیان، کارخانه های فرآوری، اتحادیه‌ها، سازمان شیلات ایران و... از جمله مخاطب این رویداد به شمار می‌روند.
دکتر بهمنی، در سخنان خود در مورد بخش دوم رویداد، گفت: ارزیابی ایده های نوآورانه و فناورانه در ساختار و الگوهای تعریف شده، داوری و مشاوره، ارسال به سامانه، اصلاحات، راهنمایی و هدایت یا منتورینگ، ارزیابی نهایی و تقدیر از طرح های برتر در این بخش رویداد اتفاق خواهد افتاد.
دکتر بهمنی، عنوان کرد: هدایت تیم های منتخب به صاحبان ایده فناورانه برای تکمیل محصول یا خدمت، ارائه تعدادی از طرح ها پس از تکمیل به سرمایه گذاران، صندوق های تامین مالی و پارک های علم و فناوری در جهت ایجاد شرکت های فناور و نهایتاً دانش بنیان، ارائه تعدادی از طرح ها به صاحبان صنعت در قالب مشارکت فروش و واگذاری، از مراحل بخش سوم رویداد به شمار می رود.
گفتنی است، رویداد کارآفرینی نوآورانه دانش بنیان و اشتغال آفرین حوزه شیلات که در مرحله اول در سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی برگزار می شود که دو روز پذیرای ایده پردازان و فعالان صنعت خواهد بود.
این رویداد به صورت حضوری و مجازی برگزار شده و مراکز و پژوهشکده های تابعه موسسه،دکتر خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم،دکتر منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، دکتر بهشتی، رئیس مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در آن حضور داشتند. ضمن اینکه دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی، دفاتر معاونت علمی ریاست جمهوری، سازمان شیلات ایران و ادارات کل تابعه آن، پارک های علم و فناوری، اتحادیه ها و تشکل ها و شتاب دهنده ها و شرکت های دانش بنیان و فناور از واحدهای همکار این رویداد هستند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code