به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، به مناسبت روز ملی کتاب و کتابخوانی، در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مراسمی جهت بزرگداشت این ایام برگزار شد که موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور نیز با معرفی 55 جلد از جدیدترین کتاب های به چاپ رسیده حوزه شیلات، در نمایشگاه این مراسم حضور یافت.
دکتر خیام نکوئی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در این مراسم ، با اشاره به برخورداری ایران از مستندات علمی فراوان در بخش کشاورزی، گفت: بیش از 300 هزار عنوان کتاب علمی در حوزه کشاورزی به ثبت رسیده که بسیاری از آنها نیز به روز است.
وی افزود: تولیدات تولید کننده های نمونه کشاورزی و ارتقای تولید به طور متوسط در محصولات مختلف، نشان دهنده ورود علم در بخش کشاورزی و ترویج است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در صورتی که 10 درصد از ظرفیت های بالقوه بهره وری در بخش کشاورزی از مسیر دانش بنیان ها به فعل تبدیل شود کشور در تولید محصولات کشاورزی خودکفا خواهد شد.
وی تصریح کرد: دانش بومی در بخش کشاورزی بسیار قابل ملاحظه است و در صورتی که دانش در کشور نفوذ و رسوخ پیدا کند کشاورزی کشور رشد کمی و کیفی زیادی پیدا می‌کند.
دکتر خیام نکوئی، تاکید کرد: 10 دهکده فناوری و نوری در کشور ایجاد می‌شود که تا به امروز 6 مورد آن افتتاح شده و هفتمین پارک آن به زودی افتتاح می‌شود. همچنین موتور جستجوی اینترنتی تخصصی بخش کشاورزی ایجاد شده که به دانش بنیان شدن بخش کشاورزی کمک می‌کند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code