دوشنبه پنجم دی 1401 

نشست تخصصی با مدیرعامل دهکده پروتئینی دکتر خاکی در مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان، نشست تخصصی با مالک و مدیر عامل دهکده پروتئینی دکتر خاکی، در سالن جلسات مرکز تشکیل شد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 1068 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان، روز چهارشنبه 30 آذر1401 نشست تخصصی با مالک و مدیر عامل دهکده پروتئینی دکتر خاکی، به همراه مدیران مالی و اداری مجموعه و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد لاهیجان و دانشگاه پیام نور استان گیلان در سالن جلسات مرکز تشکیل شد.
این نشست با هدف تقویت منوی فرآورده های دریایی شرکت دهکده پروتئینی دکتر خاکی و افزایش مصرف ماهی و ترویج انواع فرآورده های دریایی به عنوان غذاهای اصلی، چاشنی و تنقلات تشکیل گردید. ابتدای نشست، دکتر جلیلی سرپرست مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان، چکیده ای از تاریخچه مرکز، عمده فعالیت ها، اهداف و پروژه های اجرا شده و در دست اجرا ارائه نمود و در ادامه، سیاست ها و اهداف اصلی مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان را شامل تنوع بخشي فرآورده هاي غذایی آبزيان با تاكيد بر استفاده از آبزيان پرورشي و دريايي کم مصرف و ارزان قیمت، كاهش ضايعات و دور ريز آبزيان و بهينه سازي مصرف آنها، تولید و معرفي انواع فرآورده هاي باارزش افزوده از زائدات و دور ريز آبزيان، ارتقای كيفيت، بازار پسندي و بهبود عمر ماندگاري فرآورده هاي شيلاتي، كاهش هزينه هاي توليد/ قیمت تمام شده و افزايش ارزش افزوده و درآمد صيد و صنايع شيلاتي برشمرد. سپس به برخی دستاوردهای محصولی با قابلیت تولید صنعتی و تجاری سازی در حوزه غذاهای دریایی، نظیر برگر، کباب لقمه و ناگت ماهی، دودی گرم صنعتی از ماهیان خاویاری، قزل آلا و کیلکا، در طعم های متنوع برای گروه های مختلف مصرف کنندگان، گوشت چرخ شده بدون استخوان ماهی (محصول آماده برای عرضه به مصرف کنندگان خانگی، رستوران ها و صاحبان کارخانجات صنایع غذایی)، ماریناد ماهی، انواع کنسرو کوفته با ماهی و... اشاره نمود. سرپرست مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان، بهبود فرمولاسیون فرآورده های شیلاتی در بخش خصوصی، ارائه مشاوره فنی برای تولید محصولات جدید، برگزاری کارگاه های آموزشی- تخصصی برای تولید محصولات خاص، برگزاری جلسات ترویجی برای معرفی محصولات تحقیقاتی، واگذاری نتایج دستاوردهای تحقیقاتی به بخش خصوصی را از جمله خدمات علمی و فنی قابل ارائه مرکز بیان نمود.
درادامه نشست، دکتر خاکی مدیرعامل دهکده پروتئینی، در مورد مجموعه گردشگری خود و محصولات قابل عرضه با طعم و مزه های متنوع توضیحاتی ارائه نمود و افزود: در حال حاضر منوهای بسیار متنوع مجموعه، شامل انواع محصولات پروتئینی از گوشت قرمز و مرغ فرآوری و طعم داده شده می باشد، ولی منوی محصولات دریایی این مجموعه منحصر به مصرف ماهی به صورت تازه است. برای تقویت منوی دریایی این مجموعه لازم است فرآورده های متنوع متناسب با ذائقه گردشگران اضافه شود. با این هدف، این شرکت با بازدید از مرکز، خواهان ارائه پیشنهادات کارشناسی و معرفی انواع محصولات دریایی برای توسعه منوی غذایی خود می باشد. دکتر خاکی استفاده از آزمون و خطا و صبر در سرمایه گذاری مناسب را لازمه اجرای فعالیت های مشترک دانست و بکارگیری روش هایی را برای ترویج مصرف ماهی به طور سنتی پیشنهاد داد. وی همچنین تاکید نمود که برای سرمایه گذاری برای تولید و عرضه هر محصول، ابتدا باید بازار مصرف و تقاضای آن ارزیابی گردد. سپس دکتر ارشاد لنگرودی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان پیشنهاد نمود، عمل آوری تخم یا اشپل ماهیان استخوانی نظیر قزل آلا، کپور، ماهی سفید و اردک ماهی نیز می تواند به عنوان جایگزین خاویار، در دستور کار همکاری مشترک و چندجانبه قرار گیرد. در ادامه سایر حاضرین به بیان نقطه نظرات خود در راستای بازاریابی و نحوه ترویج محصولات و استفاده از ماهیان پرورشی و کیلکاماهیان جهت تولید فرآورده های پروتئینی ارزان قیمت پرداخته و در پایان توافق گردید در آینده نزدیک، کارشناسان مرکز از دهکده پروتئینی بازدید نموده و با توجه به شرایط و پتانسیل های موجود، پیشنهادات لازم در زمینه توسعه همکاری های مشترک با هدف تولید و تنوع بخشی غذاهای دریایی در مجموعه گردشگری دکتر خاکی ارائه گردد.
لازم به ذکر است که پیش از نشست و با همراهی مهندس عبودی مدیر عامل شرکت الماس آدرین پارس، این هیات از خط تولید فرآورده های شیلاتی و آزمایشگاه‌های تخصصی مرکز بازدید نموده و توضیحات کامل از وظایف و عملکرد ماشین آلات و فرآوره های تولیدی شرکت، همچنین فعالیت آزمایشگاه‌ها توسط کارشناسان مربوطه ارائه گردید.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code