به گزارش روابط عمومی مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان، نشست همکاری های مشترک با حضور دکتر کاظمی عضو هیات مدیره و مهندس جعفری معاون اقتصادی سازمان اتکا، مهندس معلم مدیرعامل و دکتر راعی معاون شرکت شیلات اتکا، مهندس صفاری مدیرعامل شرکت جنگل شفارود، با هدف بررسی تعاملات کاری فیمابین شیلات اتکا و مرکز تشکیل شد.
ابتدای نشست دکتر جلیلی سرپرست مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان، فعالیت ها و عملکرد تحقیقاتی مرکز را با تاکید بر محورهای هندلینگ و حفظ کیفیت، تولید انواع محصولات متنوع در مقیاس آزمایشگاهی و صنعتی (تولید گوشت چرخ شده و انواع محصولات بر پایه آن، FPC ،FPP، روغن ماهی، انواع دودی‌ها، مارینادها و کوفته های متنوع به صورت کنسروهای خورشتی) با هدف افزایش تقاضای مصرف و کاهش قیمت تمام شده محصول با بهره برداری از زائدات، ماهیان کم مصرف و کم ارزش (محصولاتی نظیر کلاژن و روغن ماهی) و کاربرد آنها در صنایع مختلف را شرح داد و کم توجهی به مرحله هندلینگ و حفظ کیفیت را از عوامل اصلی تولید ضایعات و محصولات با کیفیت نازل بیان نمود.
از محورهای اصلی این نشست بررسی تنوع بخشی فرآورده ها و تولید محصولات با ارزش افزوده از زائدات کارخانه کنسرو ماهی تون بود. در محور اول با توجه به وجود آمار قابل ملاحظه ای از ماهیان گرمابی، تولید محصولات با ارزش افزوده مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد شد با برگزاری سفره های شیلاتی می توان برای آشنایی محصولات متنوع را جهت ترویج و افزایش مصرف به مجموعه اتکا، مسئولین و فرماندهان نظامی ذیربط معرفی نمود. محور دوم در مورد احداث کارخانه کنسرو ماهی تون با ظرفیت بالا در چابهار صحبت شد که همکاری‌های مشترک جهت تولید فرآورده های با ارزش افزوده از زائدات خشک و آب پخت این صنعت صورت گیرد. در ادامه توضیحاتی در مورد سردخانه و خط تولید فیله و بسته بندی آبزیان مستقر در چابهار ارائه گردید. همچنین در زمینه بهبود هندلینگ، حفظ کیفیت، افزایش عمر ماندگاری مواد اولیه کارخانه مذکور و تولید محصولات متنوع با ارزش افزوده خواستار همکاری فیمابین شدند. اعضای حاضر در جلسه نیز علاوه بر ارائه نقطه نظرات، مطالبی در خصوص برنامه‌های سرمایه گذاری سازمان و توسعه آن در حوزه‌های مختلف را شرح و معرفی نمودند. توافق گردید کلیه نیازمندی های مورد نظر سازمان در حوزه‌ های تنوع بخشی محصولات و افزایش بهره وری، به موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور اعلام، در قالب های مختلف، عملیاتی گردد.
پس از نشست نیز از خط تولید فرآورده‌های شیلاتی بازدید و توضیحات لازم در مورد محصولات تولیدی شرکت الماس آدرین پارس، بسته بندی، توزیع و قیمت تمام شده آنها، توسط کارشناس مربوطه ارائه گردید.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code