به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور_ چابهار، سید حسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به اتفاق دهقانی مشاور معاون وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استانهای سازمان شیلات ایران مورد استقبال رئیسی سرپرست اداره کل شیلات استان و دکتر اشکان اژدری رئیس مرکز و حجت الاسلام و المسلمین سید علی سجادی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، مدیران، معاونین فرمانداری شهرستان چابهار و کنارک قرار گرفت. رئیس سازمان شیلات ایران در بدو ورود به شهرستان کنارک از مجتمع کشت و صنعت مکران واقع در منطقه گوردیم این شهرستان بازدید کرد و ضمن دیدار با صفایی مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت مکران از پروژه های این مجتمع، به ویژه پروژه های شیلاتی نیز بازدید به عمل آورد و به بررسی مسائل و مشکلات پیش روی این مجتمع در اجرای مطلوب پروژه ها پرداخت. وی اظهار کرد: صنعت شیلات در سواحل سیستان و بلوچستان ظرفیتی بسیار ارزشمند است که قابلیت توسعه و  سرمایه گذاری دارد. وی، همچنین افزود: از آنجایی که اقتصاد و معیشت مردم ساحل نشین به دریا وابسته است، با سرمایه گذاری در حوزه های شیلاتی و به ویژه آبزی پروری می توان به ارز آوری، ایجاد معیشت و اشتغال پایدار مردم منطقه کمک کرد و براساس مطالعات صورت گرفته، بیش از 60 هزارهکتار از سواحل سیستان و بلوچستان قابلیت پرورش میگو و نزدیک به 200 هزارتن پرورش ماهی در قفس در دریا را دارد.
حسینی، افزود: باتوجه به زیرساخت های بندری و‌ شیلاتی که در این منطقه وجود دارد، امکان توسعه منطقه های تلاقی به سمت بنادر نیز وجود دارد که در کنار تولید پایدار می توان به ارائه خدمات شهری و در نتیجه توسعه شهرها، سواحل و به ویژه توسعه سواحل مکران که از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است هم کمک کرد.
رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: شرکت کشت و صنعت مکران یک صنعت چند منظوره و چند وجهی در حوزه کشاورزی است که علاوه بر تولیدات گلخانه ای به ویژه میوه های گرمسیری، در زمینه های آبزی پروری از جمله پرورش میگو و پرورش ماهی در قفس با به کار گیری تکنولوژی‌های نوین مشغول به فعالیت می باشد و از این طریق نقش بسزایی در توسعه سواحل مکران دارد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code