سه شنبه یازدهم بهمن 1401 

حضور نماینده پژوهشکده اکولوژی دریای خزر در جلسه کمیته راهبردی مطالعات منطقه تفریحی و گردشگری حاشیه رودخانه تجن

جلسه کمیته راهبردی مطالعات منطقه تفریحی و گردشگری حاشیه رودخانه تجن در سالن کنفرانس اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی استان مازندران برگزار شد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 445 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر، جلسه کمیته راهبردی مطالعات منطقه تفریحی و گردشگری حاشیه رودخانه تجن در سالن کنفرانس اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی استان مازندران با حضور مدیر کل و سایر اعضا برگزار شد. در این نشست دکتر محمد علی افرائی بندپی، به نمایندگی از طرف پژوهشکده حضور داشت و پس از بحث و تبادل نظر در خصوص مزایا و معایب این طرح در رودخانه تجن و همچنین نقش اکوتوریسم به عنوان یک محور اصلی طرح از منظر توسعه فعالیت های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی با حفظ ملاحظات زیست محیطی و توسعه پایدار مطالبی بیان داشت و در راستای اجرای این طرح موارد ذیل را پیشنهاد نمود که مورد استقبال قرار گرفت. همچنین مقرر شد به عنوان یک پیشنهاد خوب در صورتجلسه آورده شود:
1-بازسازی ساختمان قدیمی شیلات که قدمت آن مربوط به دوره پهلوی اول است و در تاریخ 3 دی 1385 به شماره 16694 ثبت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شد. در حدود 40 میلیون تومان جهت بازسازی آن هزینه شده و برای تکمیل این پروژه نیاز به تامین اعتبار می باشد. بنابراین پیشنهاد می گردد به عنوان موزه ماهی شناسی مورد استفاده گردشگران قرار گیرد.
2-تامین اعتبار برای بازسازی و تکمیل ساختمان بانک ژن سلولی و ملکولی که در حاضر حدود 5700 نمونه DNA از گونه های مختلف ماهیان اعم از ماهیان دریای خزر و برخی از گونه های اقتصادی خلیج فارس در آن موجود است.
3-احداث آکواریم از گونه های مختلف ماهی (Marine Aquarium) یا با اسم (Mazandaran Aquarium)
4-احداث پایلوت پرورش گونه های مختلف آبزیان (میگو، ماهی و سایر آبزیان)
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code