چهارشنبه دوازدهم بهمن 1401 

اختتامیه دومین همایش ملی – منطقه ای آبزی پروری در پژوهشکده آبزی پروری آب های جنوب کشور (اهواز)

دومین همایش ملی - منطقه ای آبزی پروری در پژوهشکده آبزی پروری آب های جنوب کشور (اهواز) در تاریخ دهم بهمن ماه سال جاری پایان یافت.
اخبار مهم سایت | بازدید: 565 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده آبزی پروری آبهای جنوب کشور، دومین همایش ملی- منطقه ای آبزی پروری در تاریخ دهم بهمن با ارائه گزارش مقالات ارائه شده به همایش و صدور قطعنامه توسط دکتر حسین هوشمند، رئیس پژوهشکده آبزی پروری آب های جنوب کشور و دبیر علمی همایش پایان یافت.
در مراسم اختتامیه این همایش، دکتر هوشمند درباره برگزاری این همایش گفت: به منظور تبیین وضعیت فعلی صنعت آبزی پروری، چالش ها و آینده نگری، ارائه فناوری‌ های نوین، نیاز به تنوع گونه ای، ارائه راهکارهای کنترل بیماری ها، اهمیت غذای زنده و تهیه فرمولاسیون غذای اختصاصی، «دومین همایش ملی، منطقه ای آبزی پروری» پس از اخذ تأییدیه از پایگاه استنادی جهان اسلام و با حمایت استانداری خوزستان، سازمان آب و برق خوزستان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان، اداره کل شیلات خوزستان، دانشگاه های شهید چمران اهواز، علوم و فنون دریایی خرمشهر و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس و سایر نهادها و مؤسسات ملی و استانی در تاریخ 9 و 10 بهمن ماه 1401، توسط پژوهشکده آبزی پروری آبهای جنوب، از پژوهشکده های تابعه موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به صورت مجازی برگزار گردید.
دکتر هوشمند، ضمن تشکر از همه دست اندرکاران در برگزاری این همایش و قدردانی از اعضای کمیته علمی که از داوری مقالات تا اجرای پنل های تخصصی با این همایش همراهی داشتند، به حضور پرشور 121 شرکت کننده در مراسم افتتاحیه و همچنین دست کم 100 شرکت کننده در هر پنج پنل تخصصی «فناوري هاي نوین در آبزي پروري و پرورش ماهی در قفس»، «آبزي پروري»، «بهداشت و بیماري هاي آبزیان»، «تغذیه و فرآوري آبزیان» و «بوم شناسی، ارزیابی و بازسازي ذخایر آبزیان» اشاره نمود.
دبیر علمی همایش ادامه داد: تعداد 121 مقاله در 11 محور تخصصی به دبیرخانه همایش ارائه شده که از این تعداد 93 مقاله به صورت پوستری و 28 مقاله به صورت سخنرانی پذیرفته شده است. وی، ارائه دو سخنرانی کلیدی و چهار کارگاه آموزشی مختلف در حاشیه این همایش را از دیگر نقاط قوت آن خواند.
در پایان همایش، پس از اعلام سخنرانی ها و پوسترهای برتر، مواردی که تایید و تاکید محققان، اساتید دانشگاه، صاحب نظران صنعت آبزی پروری، بهره برداران، مقامات و مسئولان ملی و استانی و مدعوینی از کشورهای همسایه را در بر داشت، توسط دکتر حسین هوشمند، رئیس پژوهشکده به صورت قطعنامه ای قرائت شد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code