به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر_ ساری، دکتر فتح الله پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران و هیئت همراه از پژوهشکده بازدید کردند. در این دیدار و جلسه ای که به همین منظور در سالن کنفرانس با حضور معاونین و مسئولین بخش های تحقیقاتی و اداری پژوهشکده برگزار شد، ابتدا رئیس پژوهشکده، دکتر نصراله زاده ضمن خیر مقدم به مهمانان خلاصه ای از تاریخچه، امکانات، توانمندی ها، فعالیت های تحقیقاتی انجام شده در سال های اخیر را ارائه داد و در ادامه چالش ها و خطرات زیست محیطی تهدید کننده دریای خزر و عوامل موثر در کاهش میزان صید و ذخایر آبزیان را به سمع و نظر مهمانان رساند.
معرفی یافته ها و دستاوردهای شاخص پژوهشکده نظیر پرورش متراکم ماهی با سیستم بیوفلاگ، پرورش میگوی وانامی با آب لب شور دریای خزر، تهیه بیوسیلاژ از ضایعات آبزیان، تولید پپتون، استخراج امگا 3 از کیلکا و نوشیدنی های بر پایه جلبک اسپرولینا، از دیگر سخنان رئیس پژوهشکده برای حاضرین بود.
دکتر نصراله زاده در ادامه صحبت هایشان از نیازهای بخش تحقیقات و لزوم همکاری و مشارکت بیشتر سایر ارگان ها و سازمان های ذیربط با دریای خزر، محیط زیست و آبزی پروری برای اجرای بهتر پروژه های تحقیقاتی و استفاده بهینه از داده های بدست آمده از این تحقیقات در طرح های کلان و خرد حاکمیتی گفت و تاثیر مثبت این همکاری را در پیشگیری از ضرر و زیان های احتمالی یا اجرای بهتر طرح ها شرح دادند.
در ادامه دکتر فتح الله پور ضمن تشکر از توضیحات رئیس پژوهشکده و ابراز خرسندی از اجرای پروژه های تاثیر گذار و اشتغالزا در این مرکز به لزوم تعامل و همکاری بیشتر بین سازمان های مرتبط تاکید کردند تا نتایج این تلاش ها برای جامعه هدف مثمر ثمر قرار گیرد.
در پایان مهمانان ضمن بازدید از بخش های تحقیقاتی و ساختمان قدیمی شیلات به لزوم استمرار این جلسات اشاره کردند و مقرر شد درهفته آینده نشستی با مسئولین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای ارائه کاملتر طرح های اشتغالزا و فناور در محل سازمان مدیریت برگزار شود و ماحصل آن در جلسات استانداری مازندران ارائه گردد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code