به گزارش روابط عمومی مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان_ یونیدو، دکتر سید حسن جلیلی سرپرست مرکز، گزارش عملکرد سال جاری را ارائه داد. ایشان گفت: یک طرح خاص، 11 پروژه خاص، در مرکز در حال اجراست که در این میان یک پروژه کاربردی توسعه ای غیرخاص و 9 پروژه کاربردی فناورانه خاص و یک پروژه کاربردی فناورانه غیرخاص است وی افزود: چاپ 15 مقاله علمی و پژوهشی معتبر داخلی و خارجی، چاپ دو عنوان کتاب، حضور در 3 کنفرانس معتبر بین المللی و یک کارگاه آموزشی بین المللی خارجی و حضور در یک کارگاه آموزشی بین المللی داخلی از دیگر مواردی است که جزو فعالیت های مرکز محسوب می شود.
دکتر جلیلی، پس از تشریح پروژه های مربوط به مرکز، عنوان کرد: دستيابی به دانش فنی توليد کنسرو فراسودمند ماهی تون با استفاده از ژلاتين هيدروليز شده حاصل از استخوان های سر تون ماهيان (مازاد فرآیند توليد کنسرو)، استخراج کلاژن از پوست کپور ماهیان پرورشی (Cyprinidae) و به کارگیری آن در تهیه کرم پوستی، دو دستاورد مهم مرکز در سال جاری به شمار می رود.
برگزاری 3 برنامه انتقال یافته های علمی، یک برنامه روز مزرعه، 8 کارگاه آموزشی ترویجی، 2 بازدید طرح یاوران تولید، 4 نشست ترویجی با اتحادیه ها، یک دوره آموزشی کارشناسان پهنه و 27 مورد تولید محتوا به عنوان دستاوردهای ترویجی مرکز و یک قرارداد انتقال دانش فنی با شرکت الماس آدرین پارس معرفی شد.
در ادامه گزارش، عملکرد مربوط به حوزه پژوهش و اطلاعات علمی از جمله قراردادهای پژوهشی، سخنرانی های علمی، نشست های تخصصی با صاحبان صنعت و بخش خصوصی، کارگروه پژوهشی و فعالیت های مربوط به حوزه روابط عمومی ارائه شد.
در پایان جلسه، دکتر حافظیه، معاون پژوهشی موسسه ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت های ارائه شده و حمایت موسسه از مرکز، به پیشرفت مرکز در راستای عملکرد علمی_ پژوهشی اشاره نمود و در ارتباط با اعتبارات آزمایشگاهی و تجهیزات و تعمیرات توضیحات لازم را داد. همچنین در حوزه ترویج خانم دکتر مسائلی از مجموعه مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان برای عملکرد قوی در زمینه نشست های ترویجی، تولید محتوا و فعالیت های ترویجی تشکر نمود.
دکتر شریف روحانی، مشاور رئیس موسسه بر احیای کارگروه فرآوری و هم افزایی ظرفیت علمی مرکز با کمک اساتید دانشگاه ها و بخش خصوصی تاکید داشت و خواستار همکاری های مشترک با مراکز جنوب در زمینه مصرف انسانی ماهیان ریز جثه شدند و با توجه به بازار، ماهیان تیلاپیا، خاویاری و میگو در زمره تحقیقات پژوهشی در همکاری های مشترک قرار گیرد و هدف از سرمایه گذاری های بخش خصوصی را کاربردی کردن دستاوردهای تحقیقاتی اعلام کرد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code