به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، در جلسه ای با حضور بخش خصوصی (به نمایندگی مهندس زمانی و مهندس اسحاقی)، معاونان و روسای بخش های تخصصی موسسه به صورت حضوری و نیز پژوهشکده میگوی کشور، مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور و پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، به صورت وبیناری برگزار شد، طرح ملی محور امید، مورد بررسی قرار گرفت.
مهندس زمانی از شرکت پایا ارتباط زرین لحظه، در ابتدای این جلسه، توسعه و رسوخ فناوری در صنایع استانی در راستای اقتصاد دانش بنیان منطقه ای، لزوم نگاه فناورانه و نوآورانه به مشکلات و عارضه های مناطق کم برخوردار از فناوری و استفاده از ظرفیت های نخبگان در جهت توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان ها را از مهمترین موارد صنعت میگو دانست و بر ضرورت همکاری این شرکت با موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، جهت رفع مسائل پیش روی صنعت، تاکید کرد.
وی، پس از تشریح عارضه ها و اهداف اصلی طرح همکاری، حوزه های فعالیت در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان منطقه ای را به دو دسته کلی صنایع پائین دستی، صنایع بزرگ و پیشران و صنایع مردم محور تقسیم کرد و عملیات شناسایی و شبکه سازی زیست بوم علم و فناوری و نخبگان را توضیح داد.
ساختار تامین منابع، لیست نیازهای حوزه میگو و زنجیره مسائل فناورانه آن، لیست نیازهای حوزه ساماندهی،
مدیریت بهره وری و توسعه صنایع تبدیلی در کشاورزی، فهرست 21 طرح دبیرخانه طرح محور امید و برآورد مالی زیرساخت ها از دیگر مواردی بود که مهندس زمانی به آنها اشاره کرد.
دکتر بهمنی رئیس موسسه، در ادامه ضمن تاکید بر لزوم توسعه اقتصاد شیلاتی و افزایش ضریب نفوذ دانش برای تولید میگو، گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته تولید میگو تا افق سال 1404 باید به 150 هزار تن برسد. بنابراین برای رسیدن به زنجیره ارزش باید به افزایش رسوخ دانش در مزارع، توجه شود.
وی، تاکید کرد که موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، آمادگی دارد در کنار بخش خصوصی، نقشه عملیاتی این موضوع را ترسیم و به عنوان بازوی مشاوره ای و علمی با بخش خصوصی همکاری کند.
دکتر بهمنی، با معرفی میگوی کروما، افزود: این میگو، بومی خلیج فارس و دریای عمان بوده که از سال گذشته توسط موسسه وارد کشور شد و در مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار، مراحل تحقیقاتی را پشت سر گذاشته است. در سال جاری نیز این گونه جدید به صنعت میگوی کشور معرفی خواهد شد.
در پایان، حاضرین و شرکت کنندگان مجازی، نظرات و پیشنهادات خود را برای همکاری دوجانبه بین موسسه و شرکت پایا ارتباط زرین لحظه، در قالب طرح ملی محور امید، ارائه دادند و مواردی از قبیل توجه به الزامات و استانداردها، انجام تفاهم نامه و قرارداد و ارتباط بیشتر با سازمان شیلات ایران و دفتر توسعه تجارت آبزیان، تمرکز بر روی آسیب های موجود، توجه به بازار و ظرفیت های موجود، تشکیل کنسرسیوم در جهت منافع مشترک، توجه به اصلاح ساختار مدیریت داخلی و بازار جهانی و..... مواردی بود که  از طرف مدیران موسسه عنوان شد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code