یک شنبه چهارم تیر 1402 

آغاز فاز دوم پروژه بررسی اثربخشی و دوره زمانی محافظت کنندگی واکسن آئروموناس هيدروفيلا در ماهی کپور معمولی

فاز دوم پروژه بررسی اثربخشی و دوره زمانی محافظت کنندگی واکسن آئروموناس هيدروفيلا در ماهی کپور معمولی به درخواست بخش خصوصی در خرداد ماه 1402 انجام پذیرفت.
اخبار مهم سایت | بازدید: 323 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده آبزی پروری آب های جنوب کشور_ اهواز، فاز دوم پروژه بررسی اثر بخشی و دوره زمانی محافظت کنندگی واکسن آئروموناس هيدروفيلا در ماهی کپور معمولی توسط محققان بخش بهداشت و بیماری های آبزیان و به درخواست بخش خصوصی در خرداد ماه 1402 با واکسیناسیون بچه ماهیان کپور در دو مرحله غوطه وری و تزریقی با حضور کارشناسان دفتر آبزیان اداره کل دامپزشکی استان خوزستان و در شرایط کاملا استاندارد انجام شد.
شایان ذکر است، این پروژه به صورت مشترک بین پژوهشکده آبزی پروری آب های جنوب کشور و موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی_ شعبه جنوب کشور_ شیراز و با همکاری اداره کل دامپزشکی استان خوزستان و بخش خصوصی در حال اجراست و محوریت آن تهیه واکسن در مقیاس نیمه صنعتی و مقایسه کارکرد آن از سطح آزمایشگاهی به مزرعه می باشد.
گفتنی است، آئروموناس هیدروفیلا عامل بیماریزای فرصت طلبی است که عامل سپتی سمی هموراژیک در کپورماهیان می باشد و درتلفات ماهیان کپور مزارع پرورشی نقش مهمی دارد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code