به گزارش روابط عمومی پژوهشکده آبزی پروری آب های جنوب کشور_ اهواز، جلسه کمیته صید استان به منظور هماهنگی و بررسی نتایج موضوع دریابست بین سه بخش اجرا، تحقیقات و بهره بردار در سال جاری برگزار شد. در این جلسه که معاون و کارشناسان صید شیلات خوزستان، رئیس هیئت مدیره اتحادیه های تعاونی های صیادی استان، رئیس اداره شیلات آبادان و رئیس بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر آبزیان پژوهشکده حضور داشتند، هر یک از حضار نقطه نظرات خود را در این باره بیان کردند.
انصاری، رئیس بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر آبزیان پژوهشکده به تاریخچه دریابست در جهان، منطقه و کشور اشاره کرد و بر لزوم اجرای آن به بهترین شیوه تاکید کرد.
گفتنی است، دریابست به معنای تعطیلی فعالیت‌های صیادی در یک دوره زمانی مشخص در مناطقی نزدیک سواحل، خورها و مناطق نوزادگان آبزیان است. هدف این راهبرد ایجاد فرصتی برای بازسازی ذخایر آبزیان است و کشورهای مختلف این کار را به شکل‌های گوناگون انجام می‌دهند.
در پایان، اعضا توافق کردند که با توجه به اهمیت زمان مناسب برای اجرای دریابست و لزوم هماهنگ بودن سه استان ساحلی خلیج فارس (خوزستان، بوشهر و هرمزگان)، جلسه ای بین کارشناسان تحقیقاتی آنها برای تعیین بهترین زمان دریابست برگزار شود.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code