یک شنبه پانزدهم مرداد 1402 

اعلام زمان صيد آزاد ميگو در آبهای استان بوشهر

كميته مديريت صيد استان بوشهر بر اساس نتایج گشت های تحقیقاتی پژوهشكده ميگوی كشور، زمان آزاد سازی صید میگو برای سال 1402 را از هفده و هجده مرداد ماه سال جاری به ترتیب برای قایق های صیادی و لنج ها اعلام کرد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 330 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده میگوی کشور_ بوشهر، كميته مديريت صيد استان بوشهر، آغاز صید آزاد میگو در سال 1402 را اعلام کرد. این تاریخ طبق روال سال‌های گذشته، پس از اتمام گشت‌های تحقیقاتی بخش صید و ارزیابی ذخایر پژوهشکده میگو و نتایج حاصل از برآورد جمعیت میگو، تعیین شده است. بر اساس مصوبه كميته مديريت صيد و طبق نامه مدیر کل شیلات استان بوشهر به رئيس سازمان شيلات ايران، این تاریخ به شرح زیر اعلام شد. آغاز صيد ميگو در آبهای استان بوشهر از روز سه شنبه مورخ 17/05/1402 صرفا برای قايق‌های صيادی و از روز چهارشنبه مورخ 18/05/ 1402برای لنج های صيادی که براساس بند 6 آئين‌نامه صيد ميگو دارای مجوز صيد ميگو می باشند، آزاد اعلام می‌گردد. بنابراين، كليه صيادان مؤظف به رعايت ممنوعيت صيد در مناطق نوزادگاه های ميگو (نيروگاه اتمی_ دلوار) كمتر از عمق 5 متر و اطراف مطاف عمق كمتر از10 متر و زيستگاه های مصنوعی (منگف، يرول، گناوه، دير و خارگ) احداث شده با شعاع نيم مايلی می باشند. ضمنا ً محدوده جغرافيايی مناطق ممنوع در آئين نامه صيد ميگو سال جاری نيز اعمال گرديده است.
لازم به ذکر است زمان خاتمه صید میگو نیز پس از انجام گشت های تحقیقاتی مربوط به سیاست های صید پایدار و برآورد ذخایر باقی مانده از جمعیت میگو، متعاقبا اعلام می گردد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code